Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke startet ny PC


Anbefalte innlegg

Har MIST 500W PSU

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

Asus P5N-E SLI nForce-650i SLI

 

Satt sammen datamaskinen og når jeg trykket på "PÅ" startet den, og sluttet like fort. Akkurat nok til at viftene begyne å kjøre.

 

Tok vekk en og en del. Det ENESTE som er koblet til nå er PSU, HK og CPU.

Fortsatt samme problem, den starter opp i et halvt sekund og slår seg av.

Tok ut CPU og startet opp med kun PSU og HK. Da gikk viftene helt til jeg trykket på powerknappen igjen.

 

Led-lampen på HK lyser hele tiden.

 

Kan dette da være CPU eller PSU? Jeg regner med at det er CPU'en ettersom viftene gikk så lenge (PSU sluttet ikke å gi strøm).

 

Noen tips?

 

-Trinitonn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tips sålangt folkens!

 

Jeg har bare 24-pin hovedstrømforsyningskontakt satt på. Den andre 4-pins kabelen er 12V det også. Tviler på at jeg skal ha på begge?

Fulgte ikke med noen 4-pin ledning fra PSU til HK heller. Men det fulgte med en 4-pins til skjermkortet..men det brukes jo på skjermkortet :/

 

Sikker på at det er 2 strømledninger fra PSU til HK?

Lenke til kommentar
Takk for tips sålangt folkens!

 

Jeg har bare 24-pin hovedstrømforsyningskontakt satt på. Den andre 4-pins kabelen er 12V det også. Tviler på at jeg skal ha på begge?

Fulgte ikke med noen 4-pin ledning fra PSU til HK heller. Men det fulgte med en 4-pins til skjermkortet..men det brukes jo på skjermkortet :/

 

Sikker på at det er 2 strømledninger fra PSU til HK?

9407414[/snapback]

Ja, det skal nok være to kontakter. Den ser sånn ut http://www.dansdata.com/images/i845s/p4batx12v440.jpg (p 4 kontakt)

eller så kan den se nesten lik ut bare at det er 8 pinner. Du skal koble begge kontaktene inn i hovedkortet.

Lenke til kommentar

Ser jeg har den på hovedkortet rett under PSU. Fant ingen ledning som skulle dit, derfor jeg ikke skjønner noe. For med Mist'n kom det INGEN bruksanvisning. Men microplex hadde skrevet dette på hjemmesiden, da jeg gikk inn på de forskjellige ledningene:

 

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=PSUCP8P45

 

Den jeg har kan deles i 2 :D

 

Takk så lenge!!

 

Nå skal jeg prøve igjen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...