khan2k Skrevet 31. august 2007 Skrevet 31. august 2007 (endret) Hei, EDIT: Midt i denne posten er det spørsmål om batterier i bærbar. Hvis noen kan svare på kun det vil det også være veldig hjelpsomt for meg... Skolen er i gang og jeg vurderer å kjøpe en ny bærbar. Har lett litt rundt og klart å forelske meg i 12'' bærbarer. Krav: * 12-12,1'' skjerm (bra skjerm) * 8500kr max (helst så lite som mulig) * Solid byggekvalitet (materiale) * Bra batteritid (se en hel film på toget uten strøm) * S-video (eller liknende) utgang (ikke krav bare pluss) Jeg skal ikke bruke den til spilling. Hovedsaklig skal den brukes til skole, surfing og filmtitting mens jeg sitter på toget. Den jeg er mest interessert i for tiden er en Lenovo 3000 V100 som koster ca 7800,- hos Amentio i skrivende stund. Det jeg lurer på er om noen har noe erfaring med denne bærbaren. Den kommer med en 3-cellers batteri. Har ikke så mye peil på batterier, men siden det er liten regner jeg med at den vil forbruke lite strøm. Har lyst til å kjøpe en 9-cellers batteri men finner ikke det noen steder for denne modellen, bare 6-cellers. På hjemme siden til Lenovo står følgende om 6-cellers batteriet: The rechargeable high-capacity Lenovo V100 Series 6 Cell Li-Ion system battery delivers up to 5.0 hours system run time. Jeg er litt usikker på om system run time betyr brukstid eller standbytid. For hvis det er 5 timers brukstid så passer dette ypperlig til alle mine krav Setter pris på eventuelle andre forslag og kommentarer. Khan2k Endret 1. september 2007 av khan2k
klilleng Skrevet 1. september 2007 Skrevet 1. september 2007 Det jeg lurer på er om noen har noe erfaring med denne bærbaren. Den kommer med en 3-cellers batteri. Har ikke så mye peil på batterier, men siden det er liten regner jeg med at den vil forbruke lite strøm. Har lyst til å kjøpe en 9-cellers batteri men finner ikke det noen steder for denne modellen, bare 6-cellers. Et 3-cellers batteri vil nok ikke være særlig brukandes til mye. Det er jo heller ikke sånn at mindre maskiner nødvendigvis bruker så mye mindre strøm. Eneste forskjell er jo egentlig skjermen. Jeg er litt usikker på om system run time betyr brukstid eller standbytid. For hvis det er 5 timers brukstid så passer dette ypperlig til alle mine krav 9402286[/snapback] Run-time betyr i bruk. Sikkert idle i Windows med skjermen skrudd ned på det mørkeste... Du bør nok prøve å finne en test av maskinen som viser reell batteritid.
khan2k Skrevet 1. september 2007 Forfatter Skrevet 1. september 2007 (endret) Run-time betyr i bruk. Sikkert idle i Windows med skjermen skrudd ned på det mørkeste... Du bør nok prøve å finne en test av maskinen som viser reell batteritid. 9402782[/snapback] Fant en review fra notebookreview.com. Testeren antar at en 6-cellers batteri vil tømmes i løpet av av 2.5 timer hvis en ser på en film, basert på erfaringer med andre oppgaver gjort på maskinen. Dette holder ikke Har dere noen andre 12'' bærbarer å anbefale? Kanskje jeg kan vente på en fantastisk ukens tilbud? Vurderer å gå for en 13,3'' MacBook for 8600,-, men føler at den er for litt stor. 12'' er fantastisk pent Endret 1. september 2007 av khan2k
krbalto Skrevet 1. september 2007 Skrevet 1. september 2007 (endret) Har selv en Fujitsu Simens V3205 12,1". Er fornøyd med den, har selv oppgradert den til 2gb ram, og 250Gb harddisk. Den har også dvi-utgang. tror den har s-video også Koster vel ca 8000.- , sjekk i prisguiden. Mvh Endret 1. september 2007 av krbalto
khan2k Skrevet 1. september 2007 Forfatter Skrevet 1. september 2007 (endret) Har selv en Fujitsu Simens V3205 12,1". Er fornøyd med den, har selv oppgradert den til 2gb ram, og 250Gb harddisk. Den har også dvi-utgang. tror den har s-video også Koster vel ca 8000.- , sjekk i prisguiden. Mvh 9403953[/snapback] Fant den for 8000kr ja hos netshop og bestbuy. Ikke mange som solgte den. Hvordan er batteritiden på den, kan man se en film på den? Er byggematrialen bra, det føles ikke som billig plastikk? Takk for svaret Endret 1. september 2007 av khan2k
krbalto Skrevet 1. september 2007 Skrevet 1. september 2007 Hei igjen. Tror nok at du kan se en film på ca 2timer med den. Les også erfaringene andre har med den før du bestemmer deg: https://prisguiden.no/product.php?p...920dab494ec1688 Sjekk også: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=71352 http://www.notebookcheck.net/Fujitsu-Sieme...205.3693.0.html http://www.small-laptops.com/fujitsu-amilo-pro-v3205/ http://alatest.no/apps/reviews/2738523/-1/...+V3205+Edition/ Synes ikke det er noe billig plastikkfølelse på den, virker som en bra skrudd sammen bærbar.. Var faktisk slike til 4995.-og 5995.- tidligere i år (det var med 512mb minne og 60 eller 80GB harddisk), synd man ikke slo til da.. Fikk min 1månedlitebrukte for 6200.- inkludert frakt,80GB harddisk og 1GB minne. Håper jeg var til hjelp. Mvh
khan2k Skrevet 1. september 2007 Forfatter Skrevet 1. september 2007 Tusen takk for svaret. Det var til veldig stor hjelp. Skal ta en titt på lenkene, to av dem har jeg lest men de andre virker interessante. Takk igjen.
khan2k Skrevet 1. september 2007 Forfatter Skrevet 1. september 2007 Tror du at hvis jeg venter så vil det falle ned i pris igjen. Rart at pris på en bærbar gikk opp...
zonko Skrevet 1. september 2007 Skrevet 1. september 2007 Er ikke sikker på om den vil gå så langt ned i pris igjen jeg. Etterspørselen etter små maskiner er relativt stor, så jeg tror de selger alle unna til noe i nærheten av dagens pris. Hvorfor den en gang var så billig, er jeg ikke sikker på. Den hadde noe lavere spesifikasjoner, men var likevel et kupp av de skjeldne da.
khan2k Skrevet 1. september 2007 Forfatter Skrevet 1. september 2007 Jeg har en rar følelse av at lenovoen har bedre kvalitet når det gjelder byggemateriale enn FS. Spørsmålet er om jeg skal gå for lenovoen med 3-celler batteri og evt. kjøpe et nytt et for 1300 hvis det viser seg at jeg virkelig trenger det, eller om jeg skal gå for FS som følger med en 6-celler batteri som også har s-video. Innspill?
krbalto Skrevet 1. september 2007 Skrevet 1. september 2007 (endret) Jeg har en rar følelse av at lenovoen har bedre kvalitet når det gjelder byggemateriale enn FS. Spørsmålet er om jeg skal gå for lenovoen med 3-celler batteri og evt. kjøpe et nytt et for 1300 hvis det viser seg at jeg virkelig trenger det, eller om jeg skal gå for FS som følger med en 6-celler batteri som også har s-video. Innspill? 9406324[/snapback] Hmmm.. vanskelig valg. Lenovo/IBM er vel kjent for å ha meget bra kvalitet på endel av sine bærbare. Men vet ikke hvordan akkurat den modellen er og de billige modellene. Kjøpte den billigste bærbare jeg fant på nettet nå til skolestart til min datter. Og det var tilfeldigvis en Lenovo 3000 N100, Kostet 3495.- . Var litt spent på hva jeg skulle få siden det var så billig, men kvaliteten virker å være ok på denne, mye bedre enn forventet på slikt billig "skrap".. Synd thinkpad 12,1" er så dyrt.... Mvh Endret 1. september 2007 av krbalto
khan2k Skrevet 2. september 2007 Forfatter Skrevet 2. september 2007 (endret) Så heldig du er med priser krbalto! Burde vært mulig å dele flaks også Er lenovoen mer robust iforhold til FS du har? Endret 2. september 2007 av khan2k
krbalto Skrevet 2. september 2007 Skrevet 2. september 2007 (endret) Så heldig du er med priser krbalto! Burde vært mulig å dele flaks også Er lenovoen mer robust iforhold til FS du har? 9409141[/snapback] FS V3205'en jeg har er nok mere solid enn den billige Lenovo'en. Men må jo huske at det er 2 forskjellige klasser de 2 bærbare er i, både når det gjelder pris,kvalitet og ytelse/spesifikasjoner. Men synes den billige fra Lenovo var mere solid enn forventet til den prisen. (Men høyttalerne i den billige Lenovo'en synes jeg var helt grusomt dårlige) Er totalt sett meget fornøyd med min V3205. Mvh Endret 2. september 2007 av krbalto
khan2k Skrevet 2. september 2007 Forfatter Skrevet 2. september 2007 Takk for hjelpen. Jeg har sendt en mail til Amentio om det går an å kjøpe lenovo bærbaren med 6-celler batteri istedenfor 3. Hvis det går og prisen er overkommelig så går jeg for den. Eller blir det FS. Hjelpen herifra har vært veldig nyttig. TakkTakk
stina79 Skrevet 3. september 2007 Skrevet 3. september 2007 Så heldig du er med priser krbalto! Burde vært mulig å dele flaks også Er lenovoen mer robust iforhold til FS du har? 9409141[/snapback] FS V3205'en jeg har er nok mere solid enn den billige Lenovo'en. Men må jo huske at det er 2 forskjellige klasser de 2 bærbare er i, både når det gjelder pris,kvalitet og ytelse/spesifikasjoner. Men synes den billige fra Lenovo var mere solid enn forventet til den prisen. (Men høyttalerne i den billige Lenovo'en synes jeg var helt grusomt dårlige) Er totalt sett meget fornøyd med min V3205. Mvh 9411682[/snapback] Noen som har noen erfaring med støynivået på V3205? (1GB minne skal oppgradere til 2) Vurderer å kjøpe den, men MEGET opptatt av at den skal være stille på lesesal etc.
krbalto Skrevet 5. september 2007 Skrevet 5. september 2007 (endret) Så heldig du er med priser krbalto! Burde vært mulig å dele flaks også Er lenovoen mer robust iforhold til FS du har? 9409141[/snapback] FS V3205'en jeg har er nok mere solid enn den billige Lenovo'en. Men må jo huske at det er 2 forskjellige klasser de 2 bærbare er i, både når det gjelder pris,kvalitet og ytelse/spesifikasjoner. Men synes den billige fra Lenovo var mere solid enn forventet til den prisen. (Men høyttalerne i den billige Lenovo'en synes jeg var helt grusomt dårlige) Er totalt sett meget fornøyd med min V3205. Mvh 9411682[/snapback] Noen som har noen erfaring med støynivået på V3205? (1GB minne skal oppgradere til 2) Vurderer å kjøpe den, men MEGET opptatt av at den skal være stille på lesesal etc. 9417815[/snapback] Synes den er støysvak, hører såvidt vifta suser litt, og hvis du har noe støy rundt deg så vil du ikke høre vifta i det hele tatt. tror ikke du vil legge mye merke til vifta når du jobber med pc'en. khan2k? kjøpte du ny bærbar? Vurderer å selge min v3205, noen som er interessert? Core Duo 1,66ghz, 2gb ram, 250Gb harddisk. evnt med 40 gb harddisk hvis man ikke har behov for 250gb Endret 5. september 2007 av krbalto
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå