Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ungdomsbil til 50 - 60000?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har drivi å leita litt på finn og autodb nå etter en ny bil nå. Er ikke så altfor bilkyndig så jeg veit ikke hvilken biltyper jeg skal se etter i den prisklassen så jeg trenger hjelp

Det jeg er ute etter er:

-Personbil, IKKE stasjonsvogn

-Vil helst ha en litt småsprek bil, men ikke så mye at det går mye utover drivstoffet

Er det noe vits å ta NAF bruktbils testen på biler i den prisklassen? Bare hvis jeg kjøper av forhandler eller av private også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har drivi å leita litt på finn og autodb nå etter en ny bil nå. Er ikke så altfor bilkyndig så jeg veit ikke hvilken biltyper jeg skal se etter i den prisklassen så jeg trenger hjelp

Det jeg er ute etter er:

-Personbil, IKKE stasjonsvogn

-Vil helst ha en litt småsprek bil, men ikke så mye at det går mye utover drivstoffet

Er det noe vits å ta NAF bruktbils testen på biler i den prisklassen? Bare hvis jeg kjøper av forhandler eller av private også?

9400913[/snapback]

For å svare på det siste først, poenget med NAF test er nok større når man handler fra private enn forhandler, da en privat selger har et mye mer begrenset ansvar i ettertid enn det en forhandler har. Men jeg ville kanskje anbefalt det uansett om du ikke føler deg kynding nok, eller har noen som kan hjelpe å vurdere bilen for deg.

Skrevet

Jeg er nok ute etter det samme som deg, og jeg vurderer sterkt Mazda 323F 94-97 modell. Denne fåes med 1.5 og 1.8 liters motorer. MX-3 er jo et annet alternativ, med flere forskjellige motoralternativer. Ellers så har man jo Mitsubishi Galant i samme årsklassen, med 1.8 liters motor. Citroën Saxo VTS fra og med 2000 er jo en tøff, men kanskje for liten bil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...