Gå til innhold

Windows XP SP1 problemer!!!!!

r@n

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo!

Jeg har to problemer med Windows XP SP1:

1. Firewire-inngangen på mitt audigy lydkort funker ikke. Når jeg kobler til DV-kamera skjer det ingenting.Dette fungerte før jeg innstallerte SP1. Har lastet ned de nyeste driverene til audigy kortet. Hvis jeg avinnstallerer SP1, fungerer porten igjen.

2.Etter installasjonen er alle filene på hardisken read-only. Hvis jeg setter den til noe annet,blir de automatisk satt tilbake til read-only.

Fint hvis noen veit om en fix og svarer fort. Veeeeeeldig irriterende :yes:

mvh

r@n

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Skrevet

Har jeg samme problem som deg tro. Har noen funnet ut av det?

Jeg kjører winXP pro servicepack1, dirext x8.1

Abit KR7A-Raid AMD XP1700 3stk Maxtor D740X 60GB (raid0) 512 DDR ECC/REG

Creative Audigy player Creative 3Dblaster GeForce3 Ti200 Chieftec Dragon DA-01B-D Plextor 24* Asus DVD-E616

Ser jeg har OHCI comp. IEEE 1934 Host controller.

Driver Provider: Microsoft

Driver date: 01.07.2001

Driver versjon 5.1.2535.0

Under hardware adapters står

1394 Net adapter versjon 5.1.2535.0 Samme versjon her. Er dette samme driver. Skal den være 2 steder?

Jeg bruker Adobe premier 6.5 (før 6.02). Har i nesten 1 år hatt problemer med capture film over fra Sony PC9 videokamera. Får mye dropped frames. Når jeg skal ha export to tape hakker den også. Har hele tiden trodd det er raiddiskene mine, Har sjekket og sjekket, men det kan ikke være disse.

Nå klarer jeg heller ikke å få exportert tilbake til tape. Kommer bare et bilde en sjelden gang.

Prøvde nå I Pinnacle Studio 8.1. Fikk meldingen: Pinnacle studio cannot initialize DV capture device. Please ensure that the camcorder is connected and the power is on.

Når jeg slår på Sony PC9 på play. Kommer det opp en melding: Digital video device. Windows can perform the same action each time you connect this device. Så kamera dukker jo frem

Msdv.sys finner jeg under c:windowssystem32drivers 51kb data 17.08.2001

Ohci1394.sys ligger under c:windowssystem32drivers 55kb Date Modified 29.08.2002 (Date created 23.08.2001)

Under Device manager – Imaging devices – Sony DV Camcorder #2 kommer denne frem.

Håper dere kan hjelpe. Mulig det er en måte og teste hastigheten på firewirekortet eller finnes det noen bedre drivere osv?

Skrevet
lol

fjott.. :grumpy: du ler av han som har problem med sp1, kanskje vi andre skal le av deg siden du bruker et så teit uttrykk som "lol"

Skrevet

Drit å dra langt i sp1. Er bare dritt lager bare problemer. Fikk bare problemer med det. internett på mi maskin klikka totalt etter at sp1 vart lagt inn. Er mye bedre uten

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...