iknowlittle Skrevet 29. august 2007 Skrevet 29. august 2007 (endret) Hei ! jeg har innstallert kubuntu 7.04 på en laptop (acer) og innstallasjonen gikk greit . men etter en stund bestemte jeg meg for å gjøre noe med skjermoppløsningen på maskinen som ga max 1024*768 . jeg prøvde meg med en annen skjermdriver enn den som kubuntu hadde valgt . det som har skjedd etterpå er at jeg har fått en høyere oppløsning (faktisk litt høyere enn ønsklig !!) , men nå jeg kommer ikke inn i system settings/display lenger :-( hver gang jeg prøver så krasher den display handlinga jeg har også prøvd meg på "displayconfig" i terminalen , men den kommer også med en kryptisk filmelding før den gir opp . så nå lurer jeg på om noen smarte hoder klarer å redde meg ut av en reinstall av maskinen finnes det noen måte å tilbakestille skjermdriveren på ?? fyr løs ! Endret 30. august 2007 av iknowlittle
LessThanJake Skrevet 29. august 2007 Skrevet 29. august 2007 Hvis du kjører dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg settes de slik Ubuntu setter dem som standard.
iknowlittle Skrevet 30. august 2007 Forfatter Skrevet 30. august 2007 tusen hjertelig takk Lessthanjake ... da er jeg tilbake i 1024*768 .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå