Gå til innhold

kommer ikke på internett


Anbefalte innlegg

Hei, har litt knask til dere

 

Jeg har 2 PC er som jeg kommer på internett med, men en tredje som ikke gjør det.

 

Jeg blir tilkoblet lokalnettet, men kommer ikke på internett. PC'en får ip adresse, men den komer seg ikke ut i verden.

 

Har prøvd med både trådløst- og vanlig nettverkskort, med samme reultat; får opp at adressen er " ugyldig" i nettleseren. (IE 7). Det er ikke lagt inn noen proxy adresse, og det er det heller ikke på de andre maskinene, som funker fint. Jeg har ikke mac adresse-filter, og har prøvd PC'en på andre nettverk i andre hus med samme resultat.

 

klarer ikke å pinge gatewayen fra noen av kortene, men ping på egen adresse og ping 127.0.0.1 går fint.

 

PC'en kom på internett før. Jeg har prøvd systemgjennoppretting t.o.m. 2 uker tilbake i tid. Uten resultat.

 

Det ser vel ut som at det er en eller annen instilling som er feil, og ikke hardware / driver siden det er det samme problemet på begge nettverkskortene.

 

PC'en kjører win xp pro, i likhet med de andre maskinene

 

Hjelp mottas med stor takk!

Endret av sigveo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OPPDATERING: Har nå deaktivert alt av brannmur og virusprogram. Klarer nå å pinge gatewayen og til og med www.vg.no, men får ikke opp noen sider i webleseren, og klarer heller ikke å oppdatere virus-databasen. Har også oppdatert driveren til det trådløse nettverkskortet. De andre maskinene har fortsatt ingen problemer.

Endret av sigveo
Lenke til kommentar

Da har jeg løst problemet. Det var tydligvis et brannmur problem. Og så hadde proxy-innstillingene blitt tilbakestilt da jeg tok systemgjenoppretting, slik at jeg fortsatt hadde problemer etter at jeg hadde deaktivert brannmuren. Har nå kuttet ut PC-cillin brannmuren, og bruker nå kun den innebygde windows-brannmuren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...