Gå til innhold

Bærbar til videoredigering..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har ca 20 år med videopptak som skal redigeres, lagres, dateres, osv osv.. Mye arbeid :) Jeg har også 150 reisedøgn i året ca, med myyye kjedelig hotelltid, så det jeg da tenkte er at istedenfor å kjøpe en ny stasjonær til redigering, kan jeg kjøpe en bærbar som jeg kan bruke når jeg er ute å reiser, og som kobles til 24" min når jeg er hjemme :)

Noen som har erfaring med å redigere med bærbar, og hvor kraftig bør den være for at det skal fungere glatt? Orker ikke noe som er tregt.. :p

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei.

Jeg har ca 20 år med videopptak som skal redigeres, lagres, dateres, osv osv.. Mye arbeid :) Jeg har også 150 reisedøgn i året ca, med myyye kjedelig hotelltid, så det jeg da tenkte er at istedenfor å kjøpe en ny stasjonær til redigering, kan jeg kjøpe en bærbar som jeg kan bruke når jeg er ute å reiser, og som kobles til 24" min når jeg er hjemme :)

Noen som har erfaring med å redigere med bærbar, og hvor kraftig bør den være for at det skal fungere glatt? Orker ikke noe som er tregt.. :p

9381556[/snapback]

Hva med en Macbook Pro? :)

Skrevet

Du trenger ikke så veldig dyrt utstyr. Har selv redigert en del på en 4 år gammel Dell Inspiron 8200, men den oppleves nå som litt treg.

Jeg anbefaler en PC med grei skjerm, men ikke for stor siden du skal reise med den. 2GB ram bør være på plass. Du bør også ha en forholdsvis kraftiv dobbeltkjerne prosessor, og den bør være av den typen som er ment for bærbare maskiner, altså ingen Celeron. Da vil rendering og preview med effekter kjøre best og raskest mulig, mens PCen ikke blir for varm og bråkete, som den ellers ville blitt med en CPU ment for stasjonær PC.

Anbefaler en ekstern 3.5 disk til å ha videomaterialet på da det tregeste komponentet i en bærbar PC som regel er harddisken, og de kommer i utgaver med langt mindre harddisk plass enn en 3.5 disk.

Skrevet

Takk skal du ha. Så en Intel Core 2 Duo Mobile T7500 2.20GHZ 4MB Cache holder da? Men tror jeg uansett venter til 8800 kommer, har lyst på det. Ekstern harddisk har jeg og.

Jeg har sett litt på macbook, men tror ikke jeg går over til mac enda.. + synes det er litt dyrt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...