Gå til innhold

Bærbar med god matt skjerm, maks 14-15000

Asm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal erstatte min gamle stasjonære og er på jakt etter en bærbar som kan brukes til bl.a. Photoshop, After Effects, Cubase, litt 3D og spilling med DX10.

Vil ha SantaRosa chipset og har sett meg ut Geforce 8600M som et passe skjermkort (trenger ikke noe mer fancy). Det er også viktig at maskinen har Firewire samt nok USB-porter (har ekstern HDD, lydkort, tegnebrett og mus som alle bruker USB.)

Jeg siklet en stund på HP Pavilion HDX , men tror jeg slår det fra meg ene og alene på grunn av at skjermen er glossy. Det er en pest og plage at en på bærbare må velge ENTEN lav oppløsning ELLER glossy skjerm. Jeg vurderer derfor:

1.

Heller kjøpe en 15" eller 17" (Inspiron 1520/1720?) og bruke resten av pengene på en god ekstern skjerm. Tror dette vil være mulig innenfor budsjettet?

2.

Lete videre og finne en 17"-20" med god matt skjerm og god oppløsning. Noen som har noen tips?

Og et par spørsmål:

- Er det stor forskjell på skjermkvalitet mellom de ulike merkene eller bruker de samme produsent? Jeg leste i en review at den matte skjermen på Dell Vostro var dårlig, en annen review mente den var god... Jeg har sett folk med bærbar Mac og disse skjermene har gjort et veldig godt inntrykk.

- Om maskinen ikke har HDMI/DVI, er det andre ting jeg går glipp av enn muligheten til å koble det til en HDTV? Jeg vil vel fremdeles kunne koble det til en ekstern monitor med full kvalitet? (Isåfall tror jeg ikke HDMI/DVI er et must i denne omgang.)

- Kan jeg være helt trygg på at strømforsyningen er kraftig nok til å drive det jeg kobler til USB-portene? Lydkortet og tegnebrettet har ikke egen strømforsyning.

Asm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leter også etter en 17" med vanlig, ikke glossy, skjerm men dem er det ikke mange av. Har bestilt 1720 fra Dell men er usikker på om vi noen gang får dem. Derfor er jeg også ute etter en bra erstatning med noe av de samme spesifikasjoner som deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...