Spenzer Skrevet 26. august 2007 Skrevet 26. august 2007 (endret) Hey, jeg har nettop skaffa meg MS Office 97, siden VB krevet at Access (mdb) databasene er fra Access 97 versjonen, men etter jeg har koblet databasen til VB programmet mitt, og skal få den til og lagre informasjon i databasen, så får jeg en feil, men jeg skjønner ikke feilen heller... Koden jeg skriver er følgende:------------------------------------- Private Sub cmddelete_Click() Data1.Recordset.Delete Data1.Refresh End Sub ------------------------------------- Private Sub cmdnew_Click() Data1.Recordset.AddNew End Sub ------------------------------------- Private Sub cmdupdate_Click() Data1.Refresh End Sub ------------------------------------- Feilen jeg får er følgende: Run-time error '3426': This action was cancelled by an associated object. Endret 26. august 2007 av Spenzer
Spenzer Skrevet 27. august 2007 Forfatter Skrevet 27. august 2007 Noen som har funnet ut svaret på spm'et mitt... regner med at noen her vet hva som er galt.
aadnk Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 Hvilken linje markeres med gult når feilmeldingen kommer til syne? Inneholder programmet ditt noe øvrig kode? På rent stående fot vil jeg gjette du mangler et Update-kall etter AddNew-operasjonen (og muligens andre). Se om du unngår feilmeldingen ved å inkludere den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå