Gå til innhold

Halp med Grub error 22


Anbefalte innlegg

Yoh! Jeg har hatt i tankene å installere vista for å teste DX10 med BioShock, men jeg får ikke installert det fordi linux er allerede på den partisjonen jeg har tenkt til å bruke.

Jeg har hatt ett boot problem de siste ukene, helt siden jeg formaterte med XP faktisk og det innebærer at hvis jeg ikke trykker TAB for å se POST BIOS MESSAGE for å så trykke F8 for å se oppstartsalternativer så går den rett til Grub som tydeligvis har Error 22.

Jeg har prøvd å boote fra linux disken, men når jeg gjør det så kommer nøyaktig samme Error.

 

I need halp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

som sagt, det er bios som avgjør om maskinen booter fra cd eller harddisk. når du får grub 22 feilen har bios allerede valgt å boote fra harddisken. valget foretas FØR grub error 22. altså skal du kunne velge å boote fra cd før du kommer til grub, og derfor er det helt irrelevant hva du har på harddiskene

Lenke til kommentar

Man får ikke grub error 22 på en cd, ubuntu live cd BRUKER IKKE grub. du får error 22 fordi maskinen din IKKE booter fra cd, men fra HARDDISKEN. det hjelper ikke å sette i cd-en hvis bios'en booter fra harddisk likevel.

 

derfor må du enten benytte en boot selector under oppstart, vanligvis F8 eller F12 FØR du kommer til grub. enten det eller så endrer du instillingene i bios

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...