Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med LCD skjerm


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har fått et irriterende problem etter at jeg skiftet deler i maskinen. Det har seg slik at jeg bruker en 32" philips LCD skjerm til pc-skjerm, før jeg byttet deler funket det bra. Men når maskinen er av over natten funker ikke skjermen dagen der på, det kommer feilmelding at "Videomodus støttes ikke" så jeg må koble til en gammel pc-skjerm, så gå inn i windows med den for å koble til LCD-skjermen igjen. Men når jeg tar å restarter maskinen funker alt som normalt, men det er over tid den tuller, er det noen som har anelse om hva som kan være problemet, og forhåpentligvis ha en løsning?

 

På forhånd takk for svar

 

M.v.h Tommy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har XFX GeForce 8800Ultra, plukket ned driver ifra XFX sin side, men tror kanskje jeg kan ha kommet til en løsning, for inne på NVIDIA kontrollpanelet var det slik at jeg kunne lagre mine innstillinger. Så er sikkert det som gjør det at den bytter tilbake til den vanlige pc-skjermen, det gjenstår å se til i morgen.

Endret av ChiefEagle
Lenke til kommentar

Det fungerer litt, men ikke helt. På tv'en så må jeg trykke på "AV" og deretter "PC". Hvis jeg bytter vekk ifra "PC" og tilbake igjen er det jeg får melding på skjermen om at "Videomodus støttes ikke", og da må jeg bytte om på kabler å benytte den gamle skjermen. Det som er rart er at det fungerte bra med det gamle skjermkortet. Er det mest sannsynlig at det er driveren, eller kan det være at jeg har for høy oppløsning?

Lenke til kommentar

Er widescreen ja, har prøvt på laveste hz også. Men den funker fint nå, samme hva oppløsningen og hz'en er, problemet er når jeg starter opp etter å ha sett på tv for eksempel. Hvis jeg har den på "PC" å slår tv'en av og på igjen fungerer det, men så fort jeg bytter til "TV", "EXT1", "HD" osv så vil den ikke når jeg bytter tilbake til "PC".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...