Naalsund Skrevet 25. august 2007 Skrevet 25. august 2007 Hei. Har kjøpt meg komplett pc og montert dette sammen. Følgende specs er: Asus P5N-E Sli Gainward 8600 GTS 256 675/2000 Pci-Xprz Intel Core 2 Duo QUAD E6600 Corsair TWIN2X 6400 DDR2 2048MB Jeg har montert alt sammen etter bruksansvisninger, og jeg er 99% sikkert på at det er koblet riktig sammen. Det første jeg gjør er at jeg går i bios, slår på loaddefault settings og gjør slik at den booter fra CD-rom. Deretter starter jeg formateringen med XP Pro. Etter at formateringen er ferdig og videre innstallasjon fortsetter, så får jeg feilmelding om at en av komponentene ikke kan innstalleres og at jeg må avbryte. Så nå sitter jeg her med fingern i rompa da ! Forslag til hva jeg kan gjøre for få startet denne flotte pcen?
Stian89 Skrevet 25. august 2007 Skrevet 25. august 2007 Hvor under installasjonen får du beskjed om dette, exactly? Det er ikke bare en litt dårlig formulering i installasjonsprogrammet som tilsier at det ikke klarer å lese av cd'en? Hvilket komponent er det snakk om, får du beskjed om det?
Naalsund Skrevet 25. august 2007 Forfatter Skrevet 25. august 2007 Feilmeldingen kommer når jeg går fra formatering til Install av XP. Der det står "39 minutter igjen av installasjon". Feilen er en kritisk feil som sier "En av komponentene kan ikke innstalleres".
loddebolten Skrevet 25. august 2007 Skrevet 25. august 2007 Gå inn i bios og sjekk at boot er satt til 1.CD 2.HD save og exit.(er maskina nybygd bør du resette CMOS først av alt.)Sett så riktig boot etterpå og prøv igjen.
mad_k Skrevet 25. august 2007 Skrevet 25. august 2007 "default values" er ikke akuratt default, men litt som "safe mode", det maskinen gjør er at den vil (vil, ikke prøve) sette alle settingsene til minimalt \ standard. følger av det KAN være at ny hardware kan få konflikter med default settings i bios. det du kan gjøre er og ta ut alle ting i maskinen du ikke trenger, putt i ett gammelt skjermkort, la det stå i en brikke ram, ta ut nettverkskort etc etc, så mye som mulig for og få deg forbi windows instalasjonen. når det kommer til "korrekte" bios settings må du nesten prøve deg litt fram, igjen disable ting du ikke trenger etc etc og prøv og sett settingsene til hardwaren din der. lykke til det SKAL jo være litt problemer når du har kjøpt ny maskin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå