Gå til innhold

Total War: Kan hverken starte eller avinstallere MTW2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er et eller annet galt med spillet, men jeg aner ikke hva. Når jeg forsøker å starte det, skjer det ikke noe. Når jeg forsøker å avinstallere det, sier det at jeg har versjon 1.02, og at jeg først må avinstallere den før jeg avinstallerer versjon 1.00, som er på cden. Jeg har forsøkt å slette alle filene, men jeg tror ikke jeg har funnet alle.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det er et eller annet galt med spillet, men jeg aner ikke hva. Når jeg forsøker å starte det, skjer det ikke noe. Når jeg forsøker å avinstallere det, sier det at jeg har versjon 1.02, og at jeg først må avinstallere den før jeg avinstallerer versjon 1.00, som er på cden. Jeg har forsøkt å slette alle filene, men jeg tror ikke jeg har funnet alle.

9354794[/snapback]

Du må slette filene i registeret i Windows. Gå inn på start -> Kjør. Så skriver du regedit. Da dukker det opp ett vindu som heter "Registerredigering" på norsk. I menyen til venstre går du inn på HKEY_LOCAL_MACHINE, så SOFTWARE, og der inne skal du finne filene i en mappe. Har ikke spillet innstallert for øyeblikket, så vet ikke akkurat hvilken mappe. Men sannsynligvis er det en mappe for Activision eller Sega (utvikler- eller utgivernavnet). Når du har funnet filene sletter du dem, så burde ting være i orden.

Og som en liten påminnelse. Uinnstaller/slett alltid programmer via "Fjern/endre programmer i kontrollpanelet". Da fjernes også registerfilene. Og husk alltid å omstarte maskinen etter uinnstallering og/eller innstallering.

Skrevet

Selvsagt avinstallerer jeg ikke ting ved å fjerne filer manuelt ;)

Jeg hadde også forsøkt å endre det i registeret, men fikk det ikke til.

Gikk så langt at jeg reinstallerte Windows i dag, og da løste det seg ;)

Skrevet
Selvsagt avinstallerer jeg ikke ting ved å fjerne filer manuelt ;)

Jeg hadde også forsøkt å endre det i registeret, men fikk det ikke til.

Gikk så langt at jeg reinstallerte Windows i dag, og da løste det seg ;)

9358757[/snapback]

Godt, man kan aldri vite med slikt. Er jo en del som liker den "gode" og "effektive" metoden med å slette mapper manuelt. Så slik er det. Men synd at register-endringen ikke funket da. Men reinnstall av Windows er jo greit forsåvidt. Pleier å kjøre en formatering av Windows selv rundt en gang i året. Alltid deilig med fersk innstallering og høy ytelse.

Skrevet

Det var på tide uansett så ;)

Da kan vi vel anse problemet som, ikke løst, men i hvertfall ute av verden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...