Gå til innhold

Plotte inn navn/adresse på postens brevoppkrav


Stingah

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg sender en god del i oppkrav, og finner det SVÆRT tidkrevende å fylle ut postens brevoppkravs-seddel (se vedlagt bilde). Er det noe jeg kan fikse i word eller finnes det no programvare som kan hjelpe meg så jeg kan printe dette ut? Arket er helt vanlig A4 så det er bare å hive i printern.

 

Mvh

post-82589-1187958491_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først setter du inn en enkelt celle som dekker hele området hvor det skal være skrift (for å unngå at ting flytter på seg senere. Deretter deler du opp cellen i nye rader og kolonner. Dette kan gjerne gjøres med knappen Tegn tabell på verktøylinjen Tabeller og kantlinjer (ikke bruk den knappen ellers, den er ødeleggende for mye).

 

Hvis dette blir styrete kan du jo ta et litt bedre bilde og legge inn som bakgrunn i dokumentet mens du arbeider, da ser du lettere hvor ting skal være.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Fy faen.. Nå har jeg hata med dette i ett par timer.. Hater word for å si det slik! Halvparten av det jeg ønsker å gjøre går ikke.. Hehe..

 

Hadde vært flott om du hadde kunne skrivi en litt mere utfyllende guide til hvordan gjøre dette..

 

Dette er hva jeg har prøvd:

Utvidet margene helt ut

Så laget jeg en stor tabell-rute over hele arket

Så prøvde jeg å lage små tabeller inni denne igjen.

 

Her er problemene:

Jeg trykker "lag tabell" og når jeg skal tegne en tabell går dette forsåvidt greit. Men når jeg f.eks skal skrive i den, så utvides den, så alt blir fucka. Går det ikke å "låse" en tabell?

 

Jeg vil jo bruke de linjalene som er på siden. Men når jeg trykker på en tabell for å utvide den, så skifter den linjalen som er på siden, og viser andre tall enn de som gjelder for hele arket. Regner med det er for selve tabellen den viser da..

 

Setter kjempepris på hjelp her.. Er så grundig lei av å skrive inn for hånd :)

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...