Skymaster Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 (endret) Jeg har skjermkortet ATI RADEON X600 Pro 256MB. Når jeg installerer driver til skjermkortet så begynner den å blinke svart skjerm. Det var kun i ca. noen sekunder i starten, men etter hvert begynte den å holde seg av. En gang stod det en kort skjerm-melding at frekvensen var feil (63Hz / 59Hz) og at jeg måtte sette den til 60Hz og 1280x1024 i oppløsning. Det er jo akkurat det den står på. Det blinker som oftest når jeg åpner et nytt vindu. I starten var det IE den reagerte på. Etter hvert fant jeg ut at jeg kunne avinstallere driveren og bruke maskinen uten skjermkortdrivere innstallert. Funker greit. Litt ufornøyd med farger og oppløsning. Feilen er nok noe med driveren. ATI har felles drivere for RADEON X600 og X550. Jeg har kontrollert at det faktisk er X600 Pro jeg har. Jeg måtte reinstallere windows nylig fordi ikonene ble blanke, og flere programmer var umulige å kjøre. Windows Installer virket heller ikke. Fikk derfor ikke avinstallert noe særlig. Vet ennå ikke hva som var feilen der. Kanskje problemet var noe annet enn software-relatert. Det er en Fujitsu-Siemens maskin som egentlig alltid har vært litt ustabil. Har plutselig ikke villet reagere på login-skjermen i windows. Ikke noe en omstart ikke har klart å "fikse". Noen som har tanker om hva det kan være? Vil først og fremst bare få i orden det skjermkortet nå. Litt ustabil maskin er ikke uoverkommelig. Endret 9. september 2007 av Skymaster
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå