Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe, er vel litt teit kommentar, men i følge "Java-standarden" skal alle klasser ha stor forbokstav. Er ingen regel, men allikevel  :tease:

9340136[/snapback]

 

Det er ingen teit kommentar. Et av målene ved programmeringsspråk er at det skal bli så likt som mulig. Dvs at flest mulig folk i verden skal kunne sammarbeide gjennom samme programmeringsspråk.

 

Ryddighet og andre programmeringsvaner som den du nevner blir da en ting som må til for at dette skal oppnås.

Lenke til kommentar

denne vil ikke gjøre stort :)

 

1.

char def = 'g';

disse: '' skal brukes på char

 

2.

public Klasse1 er unødvendig å ha med (siden JVM lager en automatisk, men greit å ha den med)

 

3.

her bruker du et reservert navn (char) som metodenavn

(finnes 10 - 12 av dem tror jeg...)

edit: jeg husket grusomt feil var visst 50

 

4.

man kan ikke returnere en char, når man har skrevet String,

ikke to ting på en og samme tid heller.

 

(go å fin tråd dette)

Endret av emva
Lenke til kommentar

Wow ikke dårlig Emva. Var et par pkt der som jeg ikke tenkte på da jeg la ut engang (men som jeg var klar over da :cool: )

 

Ok, liten vri her hva kommer ut av denne koden:

Husk ikke lov å kjøre koden ;)

class a{
   public static void main(String[] args)
   {
       String x = "T";
       for(int i = 0; i<10; i++){
       
           for(int i2 = 0; i2<i; i2++){
               System.out.print(x);
           }
           System.out.println();
       }
   }
}

Lenke til kommentar

Siden mr rambo ikke legger ut noe så kan jeg slenge inne noe grusomt noe:

Lykke til (dere trenger det virkelig)

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
public class Nesting{

  public static void main(String[] args) {
     B.C obj = new B().new C();
     }
  }

class A{
     int val;
     A(int v){val = v;}
}

class B extends A {
     int val = 1;
     B(){ super(2);}

           class C extends A {
                 int val = 3;
                       C(){
                             super(4);
                             System.out.println("B.this.val = " + B.this.val);
                             System.out.println("C.this.val = " + C.this.val);
                             System.out.println("val = " + val);
                             System.out.println("super.val = " + super.val);
                             System.out.println("B.super.val = " + B.super.val);
                       }
           }
}

 

PS. jeg tror det nå være lov å jukse på denne :D

Lenke til kommentar

Litt OT egentlig, men uansett. Hvis måten under er for å prosjisere et punkt i tre dimensjoner på en todimensjonal flate

 

2D.x = 3D.x / 3D.z;
2D.y = 3D.y / 3D.z;

 

ville da det under være måten for å prosjisere et punkt i fire dimensjoner i et tredimensjonal rom?

 

3D.x = 4D.x / 4D.w;
3D.y = 4D.y / 4D.w;
3D.z = 4D.z / 4D.w;
// for så til 2D
2D.x = 3D.x / 3D.z;
2D.y = 3D.y / 3D.z;

 

kall meg gal, bare lurer... :roll: Ikke prøv å forestill deg fire dimensjoner da, hodet ditt vil antakelig sprenge... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...