Gå til innhold

pc5400 iforhold til pc6400

dolemite

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei jeg har denne minnebrikken nå. jeg har lyst til å bestille ny ram idag altså mer. jeg tenkte på denne oppgraderingen så jeg fikk 3 gb ram. Men så så jeg komplett hadde denne på tilbud.

Mitt spørsmål er da. vil jeg se noe forskjell i spill eller merke noe i windows når jeg multitasker med pc6400 ram iforhold til til pc5400. jeg kommer også da til å kjøre 4gig ram av 6400 rammen selvom jeg kjører windows 32bit, istedefor bare 3gig med 5400.

jeg skal ikke overklokke:P

på forhånd takk:)

Edit:

Prossesoren min er en core duo 6300@1,86

Hovedkort er Asus p5b-e Plus

hvis dette har noe å si:P

Endret av dolemite
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

ingen som kan svare? vil bestille snart, og har null peiling på hva jeg skal gjøre:/ trenger raskere ram så jeg kan alt-tab når jeg spiller uten at pc'n min kneler:)

Edit:

kjøpte akkurat 2x1gig 5400 siden jeg ikke visste om jeg ville merke forskjellen med 6400 4 gig og jeg visste den ville klokkes ned om jeg bare kjøpte 1 2x1gig med 6400.

Endret av dolemite
Skrevet (endret)

Som du selv sa; dersom du ikke skal overklokke RAM, vil den gå på "default"-hastighet (vanligvis 4200/533MHz dersom du har C2D med 1066MHZ FSB, ihvertfall). Dermed har det ingen betydning om det er 5400/6400 eller 4200.

Og dersom du hadde kjørt RAM på hastighetene 5400 og 6400 hhv, ville du ikke merket forskjell. Du ville bare sett forskjell i benchmarks.

PS: forøvrig er det MANGE tråder i dette forumet som handler om dette, så hvis du hadde lett litt bedre hadde du funnet svar på det selv.

Endret av Caze

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...