Gå til innhold

Logitech Z-5500 5.1, noen spørsmål.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg skal kjøpe meg nye pc høyttalere nå, for å se film, spille og høre litt på musikk på. Jeg er ikke veldig kresen, men vil fortsatt ha litt skikkelige saker når jeg først kjøper.

 

Synes Logitech Z-5500 5.1 så utrolig kule, gode og bra ut, men jeg lurer på ett par ting med dere som kanskje eier det samme anlegget selv.

 

Hvordan er det med tilkoblingsmulighetene for høyttalerne, må jeg begynne å bore inni veggen eller finnes det andre alternativer? Hvordan er det med kablene, funker de godt og er de ikke minst lange nok?

 

Sånn generelt sett, er det noe dere har å utsette på dem, holder de godt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tilkoblingsmulighetene på hovedenheten er i mine øyne idiotisk, så lenge man ikke bruker den optiske inngangen.

 

Men lyden er helt ok, man får MYE lyd/trykk for en liten penge!

 

Kablene er mer enn lange nok, og høytalerene kan vris, slik at de enten kan stå, eller bruke "beina" som feste på veggen.

 

Alt i alt, så synes jeg dette var en vel anvendt 2.5-tusenlapp!

Bruker det til PC, og PS3/Film, og er igrunn ganske så fornøyd.

Sikler på ett jbl DC430 (?) som neste alternativ. Litt opp i pris, men.

Lenke til kommentar
Tilkoblingsmulighetene på hovedenheten er i mine øyne idiotisk, så lenge man ikke bruker den optiske inngangen.

 

Men lyden er helt ok, man får MYE lyd/trykk for en liten penge!

 

Kablene er mer enn lange nok, og høytalerene kan vris, slik at de enten kan stå, eller bruke "beina" som feste på veggen.

 

Alt i alt, så synes jeg dette var en vel anvendt 2.5-tusenlapp!

Bruker det til PC, og PS3/Film, og er igrunn ganske så fornøyd.

Sikler på ett jbl DC430 (?) som neste alternativ. Litt opp i pris, men.

9319027[/snapback]

hø, tilkobligsmulighetene er helt OK

dette er et PC system ^^, man bruker selvfølgelig en av spdif inngangene unsett

for runt 2000 kr da er z-5500 beste, du må opptil 3500 for å få noe bedre

 

har den selv og kablene er LANGE*

ingangs mulighetene er alså ALLE utgangene du finner på en PC, du har 5.1 analog inn, 4x stereo inn (vis du ikke bruker 5.1 analog, og det er en på siden), både optisk og coax spdif digital inganger, har DTS 5.1, DTS 96kHz/24bit, PCM 96kHz/24bit og Dolby Digital 5.1, den har MYE trøkk så mye for penga!

 

bruker den selv med et Realtek HD chip i pcen via optisk spdif og lyden er rå bra :)

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Du kan også koble til ekstra spiller (iPod f.eks.) på siden av kontroll enheten, hvis du har fest. La med noen bilder for å vise inngangene. Digger mitt anlegg. Men som sagt hvis du skal ha god lydkvalitet for musikk anbefaler jeg deg et stereo anlegg. Men hvis Z 5500ene skal bli brukt til spilling og se på film er de til å anbefales hvis du har et lydkorte med optisk eller 6 ch utgang!

La også til noen bilder som hviser hvordan foten til høytalerne kan endres for å sette de opp på veggen.

Mvh Fat_Board

post-119896-1187622210_thumb.jpg

post-119896-1187622264_thumb.jpg

post-119896-1187622537_thumb.jpg

post-119896-1187622561_thumb.jpg

post-119896-1187622580_thumb.jpg

Endret av Fat_Board
Lenke til kommentar

Lydkort er drit viktig hvis du skal utnytte høytaleren dine til det fulle! Her er en side over noen forskjellige lydkort fra Creative. Men jeg har bare laptop så jeg kan ikke si så mye om lydkort til stasjonære maskiner. Det får en av dere andre som har en stasjonær pc si mere om. Men til laptop anbefaler jeg X-FI Notebook.

 

http://www.creative.com/products/welcome.asp?category=1

 

 

Mvh Fat_Board

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...