Gå til innhold

Enemy Territories - Serveroppsett

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hallo godfolk!

Eg har prøvd å finne ut korleis ein setter opp ein server i Wolfenstein:Enemy Territories, men uten hell. Dette er sikkert blitt diskutert før, men av dei trådene eg fann, så vart eg ikkje klokere. Så, til kjernen:

Eg har nextgentel-abonnement, bak ein Netopia 3351 ruter. Konfigurasjonen av denne foregår inne på kundesidene til nextgentel. Og av konfigurasjonsvalgene, har eg følgende:

post-39028-1187524060_thumb.jpg

Som eg antar har med port forwarding å gjøre(?)

Og:

post-39028-1187524068_thumb.jpg.

No har eg prøvd å skrive inn den lokale ipadressen til maskinen i portforwardingen, og velge ein tilfeldig port. og så etter beste evne å åpne opp for porten i filtersettet. Dette har eg tydeligvis ikkje gjort riktig, tatt i betraktning at serveren eg så lager ikkje dukker opp i den listen over servere på nett.

Eg har forøvrig ikkje ein fast ip-adresse. Ein anna ting eg lurte på er om det er den eksterne ip-adressen til nettverket som brukes når man velger "connect to ip" inne i spillet. Eller om spillet oppretter ein ny ip som på eit vis er koblet til datamaskinen. (vanskelig å formulere spørsmålet skikkelig når eg ikkje heilt veit kva problemet er :=) ).

Håper noken kan svare på deler av dette (eller alt!). Setter skikkelig pris på det, siden vi er ein vennegjeng som ofte spiller dette, men som må holde ut med idioter på nett som ødelegger opplevelsen.

Endret av Quijote
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk ståle, men eg hadde allerede sett på den, og åpnet opp udp-portene som ble nevnt (etter beste evne).

post-39028-1187526947_thumb.jpg

Kan også hive med det eg trur er forwarding infoen:

post-39028-1187526981_thumb.jpg

Kan jo hende eg ikkje heilt veit kva eg driver med (ganske sikker på at det er tilfellet ja). Så om nokon som har forslag til kva eg kan prøve ut, så gjør eg det gledelig :)

Skrevet

porter er _bare_ tall ;)

og det der er jo bare 1 port, da trenger du ikkke skrive den flere ganger.

Mottaker pa bilde #1 alle der skal vel vaere den interne IPen til serveren.

Skrevet

No ser det slik ut:

post-39028-1187528037_thumb.jpg

Men eg trur ikkje det skulle ha noke å sei, for når den er uspesifisert, så er den åpen for alle. Uansett så fungerte det heller ikkje. Eg finner ikkje igjen serveren min inne på listen over internett-servere.

Skrevet

Eg dytter litt på den, i håp om å få svar. Må finnes nokon som har nexgentel eller lignende og har satt opp ein ET server eller lignende? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...