WiRRE Skrevet 18. august 2007 Skrevet 18. august 2007 Har leita litt rundt, men får det ikke til å funke. Jeg har en input boks, som har knytett ett ajax script til seg, som slår opp i databasen, og viser forskjellige resultater. Greia er den at jeg vil ha denn boksen til å kjøre denne ajax funksjonen når folk taster inn bokstaver, også skal den kjøre et annen javascript når man trykker enter. både onkeyup og onkeydown er i bruk, og jeg vil gjerne ha det "inline"
Gjest Slettet+142 Skrevet 19. august 2007 Skrevet 19. august 2007 onclick="funksjon(); funksjon2();" ?
WiRRE Skrevet 19. august 2007 Forfatter Skrevet 19. august 2007 onclick="funksjon(); funksjon2();" ? 9312158[/snapback] Greit nok, men den ene funksjonen skal kun trigges his man trykker enter!
eiden84 Skrevet 19. august 2007 Skrevet 19. august 2007 (endret) Bruk addEventListener (Firefox) og/eller attachEvent (IE). Da kan du sjekke om det var enter som trykket (keyCode). Du kan kanskje forsøke å gjøre det "inline": onkeydown="funksjon(event);" Vet ikke om dette fungerer i alle browsere. Endret 19. august 2007 av eiden84
WiRRE Skrevet 20. august 2007 Forfatter Skrevet 20. august 2007 HAr funnet løsning, se under: onkeyup="if(event.keyCode == 13){alert('enter');}else{alert('annen tast)}
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå