Gå til innhold

Verdi av noen pc deler + kjøp av nye til ca 6k


Anbefalte innlegg

Hei

 

Vurderer å bytte innmaten i pc'n for tiden, men akkurat når vet jeg ikke. Det blir sikkert invistert de kommende månedene. Derfor lurer jeg på om det er noe gunstig tidspunkt å oppgradere på, eller bør jeg vente et par måneder på noe rått som kommer? Tenkte da på 9800 osv, men regner med at det blir dyrt.

 

Delene som jeg skal selge er:

 

- AMD64 Athlon X2 4200+ Toledo s939

- AMD64 Athlon 3200+ Winchester s939

- MSI K8N Neo-4F (s939)

- 4x512mb Corsair Value S PC3200

- Fourtron/source 320w PSU

 

Regner med at jeg ikke får all verden for dette, men hadde bare vært interessant å visst hvor mye likevel.

 

I tillegg tenkte jeg å erstatte disse komponentene med nye deler. Har en Hiper 580w strømforsyning som jeg ikke selger fordi den vil holde.

 

Tenkte da på dette:

 

CPU

Minne

Skjermkort

 

Hovedkort er jeg litt blank på for tiden siden jeg ikke har fulgt med. Jeg vil ha noe som gir mest mulig ytelse for penga for ca 6k. Er litt usikker på om jeg skal ta core 2 duo eller quad core. Og ja, jeg klokker det pc'n makter, så om den klokker bra så er ikke det et minus. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AMD64 Athlon X2 4200+ Toledo s939 - 300,-

AMD64 Athlon 3200+ Winchester s939 - 100,-

MSI K8N Neo-4F (s939) - 250,-

4x512mb Corsair Value S PC3200 500,-

Fourtron/source 320w PSU - 200?

 

de andre oppsettet ditt ser bra ut, men jeg selv ville valgt E6850 istedenfor q6600 :) , men om du skal bruke pcen til tunge oppgaver (video redigereing, photoshop, multitasking etc) så er q6600 beste valget.

 

Å vente på 9800 er bare tull, når de kommer så vil de koste over 5000+++, men som alltid vil de falle i pris, men det er lenge til, så gå for 8800gts.

 

om du er interesert i å selge 4200+ send meg en pm:)

Endret av kenz
Lenke til kommentar

Pc'n skal kun være en ren gaming monster. :D Så da vil vel E6850 yte litt bedre på spill i dag regner jeg med, eller er det ikke slik? En annen ting som jeg stusser litt ved ang quad core, er at jeg har lest her på forumet at de blir veldig varme ved overklokking. Jeg har bare luftkjøling, så det kommer sikkert til å bli alt for varmt til å klokke, i forhold til E6850 som sikkert er litt kjøligere, stemmer dette? HAr forresten TT Bigtyphoon cpu kjøler, har også en 250mm vifte i sidedøra som i tillegg blåser på hele hk og kjøler alt.

 

Med tanke på skjermkortet så tror jeg 320mb versjonen holder til å begynne med, siden skjermen min klarer maks 1280x1024.

 

Skal si fra når jeg skal selge cpu'n. :)

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Q6600 bruker 105W, mens E6850 bruker 65W, sier seg nesten selv at den blir endel varmere i bruk. E6850 vil også yte mye mer i spill ja, så gå for den du. Har også hørt at Q6600 ikke kan klokke langt, kanskje ikke lengere enn 3ghz, og E6850 kan klokke nærmere 5ghz ;)

eneste jeg finner som er bedre er at q6600 har 8mb cache og e6850 har 4mb

 

ang. skjermkort så er det smart valg, hvis skjermen din ikke kan noe høyere oppløsning er det ikke noe vits ja :)

Endret av kenz
Lenke til kommentar

Herregud, god dag mann økseskaft. Jeg glemte jo av hovedkort. Jeg må jo ha et solid klokkekort til nyriggen også. Noen forslag? Tror det blir det jeg linket til, bare med en E6850 cpu istedet. :) Regner også med at 2gig minne holder til å begynne med, skal kjøre Xp en stund enda, orker ikke å oppgradere til vista enda.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Hehe ja min tålmodighet er brukt opp, og nå har jeg råd så jeg tenkte, hvorfor ikke?

Det kommer alltid noe bedre, men skal man tenke slik hele tiden blir det aldri oppgradert, før eller siden må man bare kjøpe.

 

Hvor treig pc har du da? Værre enn min?

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...