Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

småproblemer med ny data...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei,

har nå klart å formatere harddisken, men nå er den forferdelig ustabil!

viss jeg prøver å skrive til harddisken tar det veldig lang tid, dessuten forsvinner den fra windows viss jeg foreksempel skriver og leser fra den samtidig ( må koble dataen fra strømnettet for å få den synlig igjen). Når det gjelder dataene som jeg har klart å skrive til harddisken så er det ingen problem med å lese de.

 

Ps. har prøvd ulike sata kontakter.

 

bør jeg returnere harddisken eller er det noe annet som er feil?

Lenke til kommentar
hei,

har nå klart å formatere harddisken, men nå er den forferdelig ustabil!

viss jeg prøver å skrive til harddisken tar det veldig lang tid, dessuten forsvinner den fra windows viss jeg foreksempel skriver og leser fra den samtidig ( må koble dataen fra strømnettet for å få den synlig igjen). Når det gjelder dataene som jeg har klart å skrive til harddisken så er det ingen problem med å lese de.

 

Ps. har prøvd ulike sata kontakter.

 

bør jeg returnere harddisken eller er det noe annet som er feil?

9304547[/snapback]

Eg anbefaler at du tar ein liten prat med dei du kjøpte dei av. Alltid greitt å snakke med nokon på forhånd.

 

Eg personlig trur at harddisken er defekt. Men eg ville ikkje vore 100% sikker viss eg ikkje kunne fått prøvd han i ein anna pc. Kan muligens hende det kan vere ein konflikt mellom hovudkort og harddisk. Men det her er litt tvilsomt..

Men prøv deg fram :)

Lenke til kommentar

Hei igjen :)

 

etter litt testing osv. så har jeg klart å få harddisken til å fungere, sånn halvveis :(

som sagt så klarer jeg å bruke harddisken, men filkopiering går utrolig tregt!

den starter å overføre fint, men så stopper plutselig overføringa opp og henger slik i ca. fem minutter før overføringa går litt lenger og stopper opp igjen.... det er heller ikke mulig å åpne mp3 filer fra harddisken under fil kopiering.

Kort forklart så fungerer lesing fra harddisken helt fint, mens den sliter under skriving.

 

det jeg lurte på er om det kanskje er noe annet som er feil ( innstillinger, barnesykdommer på Intel p35 osv.).

jeg har ikke filka med instillingene i bios, alt står på default.

 

når det gjelder acpi :blush: ( som jeg vet sånn ca. hva er) så er acpi skrudd på, mens acpi 2.0 er skrudd av (dette er standard innstilling).

 

har sjekka i enhetsbehandling og harddisken står i DMA modus.

 

har søkt litt rundt på Internett og funnet ut at et asus-kort har slitt med Sata harddisker med NEQ, men dette var i 2004 så det er vel irrelevant nå. dessuten er det folk på forumet som har asus p5k deluxe og samme harddisk som meg, hos dem fungerer alt helt fint.

 

er det noen som har opplevd lignende og vet hva jeg bør gjøre, eller er det harddisken som har problem?

 

Ps. har fiksa Hdd-led, var egentilg bare litt slurving fra min side :blush:

Endret av Yahoo
Lenke til kommentar

hei, atter en gang :)

 

Nå vet jeg hva problemet er!

 

for dere som lurer Asus forum

 

 

her står det blant annet at asus p5k premium har et kjent problem med sata controllerer (controlleren sliter spesielt med samsung 500 gb).

noen som vet noe mer om dette?

hvor lang tid bør jeg regne med at det tar før asus kommer med ny bios??

 

hvis du eventuelt lurer på å kjøpe asus p5k premium bør du vente til det er kommet ut fiks. bortsett fra problemer med controlleren så er jeg ganske fornøyd med dette kortet !

Endret av Yahoo
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte samme hovedkort med en Quad core Q6600, samt 4 GB minne.

 

Så tenkte jeg at en 500GB samsung skal bli bra.....for å fjerne 3 andre mindre disker i maskinen.

 

GJETT HVEM SOM HAR SAMME PROBLEM! Jo, JEG!

 

Jeg har prøvd å installere vista på den disken, formatert og partisjonert i mange forskjellige varianter. Men ikke noe har hjulpet. Opplever heng og små stopp i Windows Vista og Windows XP x64. Samt at ved kopiering starter den med overføringer på ca. 50Mb/s og så stopper den nesten helt opp og faller ned til 5Mb/s. Flere ganger har jeg fått bluescreen ved større kopieringer, og mange av filmene jeg kopierte fikk feil. Problemer med å kopiere over fra 500GB Samsung til de andre diskene igjen, men den leser filene greit ved visning. (Selv om den hakker/stopper litt opp) Merk. Alle diskene mine er 3Gbit/s SATA.

 

 

Skal ikke P5K Premium være samme kort som deluxe, men med bedre spenninger og diverse snacks?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...