Gå til innhold

Hjelp til ny telefon, SE P1i eller HTC Touch?


mck

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å gå til innkjøp av en ny telefon, og denne gangen en smarttelefon til rundt 4000,-. Har hatt en K800i noen måneder siden jeg har ventet på SE P1i lanseringen før jeg skulle bestemme meg endelig for hva jeg skulle velge.

 

Det jeg ønsker denne gangen er:

- Trykkfølsom skjerm

- Kamera med grei oppløsning med autofokus og fotolys/blitz

- Ellers en telefon med pent design

 

Synes både P1i og Touch ser interessante ut, men Touch kameraet er jeg skeptisk til siden det mangler fotolys og ikke har "vanlige" taster.

 

Har egentlig siktet meg inn på P1i som dere forstår, men etter å ha lest diverse tester må jeg si jeg er litt usikker. Brukerne som har denne telefonen virker derimot veldig fornøyd med valget.

 

Derfor lurer jeg på om dere synes det vil være et dumt valg og gå for SE P1i?

 

Si ifra om dere har andre forslag til valg av telefon.

 

Setter stor pris på alle syn!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg hadde også k800i, men så var det på tide og bytte mobil. Jeg hadde veldig lyst på både htc touch og SE p1i, men valgte og gå for p1i.

Må bare si at p1i var helt rå :dribble: ! Angrer ikke ett sekund på at jeg kjøpte denne.

KONGEMOBIL! :thumbup:

9298970[/snapback]

 

Det høres ut som jeg er på rett vei, men til deg "Draco85". Kan du forklare hvordan denne tregheten virker, hvor irriterende det er osv? Det hadde vært fint om du (evt. noen andre som har P1i) utdypet noe mer om brukererfaringer ved denne telefonen.

 

Da tror jeg at jeg går for denne, men skal ikke handle før om en uke så tar fortsatt imot andre tips og forslag.

Lenke til kommentar

Den er ikke fult så rask som den k800i'en jeg hadde. Det er noen forsinkelser på enkelte områder i menyen, men det som er av forsinkelser er til liten irritasjon...

Jeg har prøvd windows mobile, og det er litt tregere syns jeg.. Ellers så føles telefonen veldig solid + at den ser enda tøffere ut i virkeligheten :) helhetsinntrykket er meget bra. Alt virker sånn som det skal. Salgspakken er godt utstyrt...

Denne mobilen har WOW faktor deluxe!! :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt å  gå til innkjøp av en ny telefon, og denne gangen en smarttelefon til rundt 4000,-. Har  hatt en K800i noen måneder siden jeg har ventet på  SE P1i lanseringen før jeg skulle bestemme meg endelig for hva jeg skulle velge.

 

Det jeg ønsker denne gangen er:

- Trykkfølsom skjerm

- Kamera med  grei oppløsning med autofokus og fotolys/blitz

- Ellers en telefon med pent design

 

Synes både P1i og Touch ser interessante ut, men Touch kameraet er jeg skeptisk til siden det mangler fotolys og ikke har "vanlige" taster.

 

Har egentlig siktet meg inn på P1i som dere forstår, men etter å ha lest diverse tester må jeg si jeg er litt usikker. Brukerne som har denne telefonen virker derimot veldig fornøyd med valget.

 

Derfor lurer jeg på om dere synes det vil være et dumt valg og gå for SE P1i?

 

Si ifra om dere har andre forslag til valg av telefon.

 

Setter stor pris på alle syn!

9296961[/snapback]

 

Er litt "sliten" på slutten av fredagen her, men noen kritiske spørsmål - håper jeg får lov til det ? :)

 

- Trykkfølsom skjerm i seg selv - personlig hadde jeg vel ikke satt opp det som en grunn til å velge en dippedutt (telefon).

 

- Greit kamera er det på de fleste telefoner..vanlige mobiler. Behøver ikke betale så mange penger for det

 

Når du skal velge Smartphone - som er et utvannet begrep - hva er det du skal bruke den til ? Som sagt, "gretten" her jeg sitter - hehe - men jeg ville ikke kjøpt en Smartphone ut i fra de grunnene du har nevnt..Smartphone kjøper man som regel for å til dels "ha et mobilt kontor".

 

HTC Touch hadde jeg i utg.pkt hoppet bukk over - du kan glatt kjøpe en annen PDA med Windows Mobile - og bli mer fornøyd (snakker selvsagt ut i fra min mening om akkurat den telefonen og ikke HTC generelt). P1i håper jeg å få teste om ikke så lenge..

Lenke til kommentar

Jeg synes P1i er dritt treig, sammenliknet med alt annet elektronisk jeg har opplevd. Jeg kjøpte den først og fremst fordi SE er kjent for bra batteritid og rask respons, og det kombinert med symbian måtte jo bare funke! ... eller ikke. Jeg er skuffa over hvor treig den er, men den har tross alt bra batteritid.

 

Det jeg derimot er veldig glad for er at MP3 spilleren er rask og få opp, og har dritbra lyd! Samme gjelder kameraet; ganske raskt, bra bilder og riktige farger!

 

Jeg kan absolutt anbefale den, om du orker å vente litt(det gjelder forsåvidt når man bruker internett og. 3g er ikke så raskt som alle skal ha det til!)

 

-Emil

Lenke til kommentar

Jeg tror det er veldig forskjellig på folk hvordan de liker hastigheten i menynene på telefonen. Jeg personlig har ingen problemer med det. Går verden under om man må vente mellom 5 og 10 sekunder for å lese en sms? Neh... :p En smartphone er som en bitteliten pc, og pc'er er jo som kjent trege i blandt de også. :) ...selv om det ikke hadde skadet å få raskere responstid på telefonen da. :p

 

Jeg har hatt telefonen i 2 uker og jeg er kjempefornøyd. :D Har ikke opplevd noen feil med den heller. Stabil og rask nok for meg hvertfall. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...