Gå til innhold

vista og 1024ram?


Anbefalte innlegg

Hei ser meg om etter en billig og grei pc. tenkte litt på dv6552eo med amd prossesor og ge8400 kort. problemet er bare det at den bare har 1024mb ram. Hvordan går dette med vista premium og et skjem kort som gjerne vil låne opptil 800 å no mb. Og hva har det egentlig å si at amd har halvparten så mye cacheminne som intel?

håper noen kan og vil svare på dette. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Har akkurat tatt i bruk vista business. Kjøpte en hp 6910p bærbar som kommer med 1 gig ram. Var skeptisk til at dette skulle holde og kjøpte 1 gig ekstra HP ram (550 kr). Etter at maskinen er satt opp med kun HP verktøy og antivirus bruker den ca 750 til 800 mb ram rett etter innlogging. Vet ikke om den bruker med siden jeg har 2 gig, men vil nok ut i fra min erfaring klart anbefale 2 gig ram.

 

Du kan jo gjøre som meg å kjøpe en ekstra brikke. Men sjekk først om det står en eller to rambrikker i fra før. Er som regel bare plass til to i bærbare

Lenke til kommentar
Hei

 

Har akkurat tatt i bruk vista business. Kjøpte en hp 6910p bærbar som kommer med 1 gig ram. Var skeptisk til at dette skulle holde og kjøpte 1 gig ekstra HP ram (550 kr). Etter at maskinen er satt opp med kun HP verktøy og antivirus bruker den ca 750 til 800 mb ram rett etter innlogging. Vet ikke om den bruker med siden jeg har 2 gig, men vil nok ut i fra min erfaring klart anbefale 2 gig ram.

 

Du kan jo gjøre som meg å kjøpe en ekstra brikke. Men sjekk først om det står en eller to rambrikker i fra før. Er som regel bare plass til to i bærbare

9296760[/snapback]

 

 

Det sitter 2x 512mb ram i den. Hvordan fikk du satt i ekstra minne til den lave prisen?

Lenke til kommentar

hp 6910p kommer levert med 1 1 gig brikke. Da er det bare å bestille pc med ekstra 1 gig brikke som du lett monterer selv via en luke i bunn. Hvis den har 2 512 brikker er det fort vanskeligere. På mange bærbare er det kun den ene brikken som er lett tilgjengelig for bytte. Vil nok anbefale deg å prøve å finne en bærbar som har 2 gig eller 1, 1 gig brikke som du kan oppgradere selv. Det kan jo være verdt å sjekke sider som Dell hvor de ofte har rabatt på minne, samt at du selv kan konfigurere minnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...