Gå til innhold

Lockscreen i XP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det et program eller noe som kan gjøre slik at jeg kan lockscreen? Denne funksjonen finnes bl.a i Ubuntu men jeg vil gjerne ha denne funksjonen i XP!

Noen???

-Fredrik

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+142
Skrevet (endret)

MSI Lockbox er kanskje en mulighet? Men den suger da.. :p

edit: leif

Endret av Slettet+142
  • 1 måned senere...
Skrevet

Vel i linux har du av-knappen når du trykker på den får du opp et vindu hvor du kan velge mellom å skifte bruker, Slå av, sovemodus OSV + lockscreen som kun låser maskinen slik at du må skrive inn passord for å kunne bruke den.

Gjest Slettet+142
Skrevet

Kontrollpanel->Brukerkontoer->Endre måten brukere logger på eller av->Fjern de to merkeboksene og klikk "Bruk alternativer"->Ctrl+Alt+Del->Lås Datamaskinen

Det skal funke mener jeg..

Gjest Slettet+142
Skrevet
Funker, skal teste det ut litt.  Er greit på lan at man kan føle seg trygg når man går fra maskinen ;)

9607075[/snapback]

Ja det er sant. Fant selv ut av dette for noen dager siden, da jeg fant ut at det kunne være smart når jeg skal på ByLAN :wee:

Skrevet
Vel i linux har du av-knappen når du trykker på den får du opp et vindu hvor du kan velge mellom å skifte bruker, Slå av, sovemodus OSV + lockscreen som kun låser maskinen slik at du må skrive inn passord for å kunne bruke den.

9607025[/snapback]

windows knapp og l ?

Gjest Slettet+142
Skrevet

9607025[/snapback]

windows knapp og l ?

9607180[/snapback]

Da låses ikke maskinen til en bruker..

Skrevet (endret)

Letteste er vel den som ligger inne i Xp som en her over meg har allerede fortalt om.

Og til han over meg, jo da låses pc-en til en bruker + admin. Ihvertfall her.

Endret av Ranxeroz
Skrevet

9607025[/snapback]

windows knapp og l ?

9607180[/snapback]

Da låses ikke maskinen til en bruker..

9607429[/snapback]

Nei men det er kun brukeren eller en admin som kan låse opp maskinen.

Gjest Slettet+142
Skrevet

Yep, det er sant. Men Win+L blir jo ikke like bra uansett. Det kan jo være at han har brukere som ikke er passordbeskyttet, gjeste-konto osv.

Det kan fikses til å ha passordbeskyttelse på disse også ja, men vil si at Lås Datamaskinen fungerer best ;)

Skrevet
Yep, det er sant. Men Win+L blir jo ikke like bra uansett. Det kan jo være at han har brukere som ikke er passordbeskyttet, gjeste-konto osv.

Det kan fikses til å ha passordbeskyttelse på disse også ja, men vil si at Lås Datamaskinen fungerer best ;)

9611165[/snapback]

Men gjestekontoen kan jo ikke brukes til a lase opp en annen konto han har logget inn med.

Regner med at ingen bruker Gjestekontoen som main konto..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...