Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermbilde forsvinner etter xp boot!


Anbefalte innlegg

Problemet er altså:

Jeg starter opp pc'en...får opp bilde(av hvilken bios jeg har og sånt) så kommer jeg til der Xp booter(xp logo'en) og da den er ferdig så forsvinner skjermbildet!

hva er problemet?

hører at HD'en jobber når skjermbildet er forsvunnet..

 

Skjermkort kan vel ikke ha havarert siden jeg får skjermbildet i starten, eller?

Endret av Nilsi_tl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsøk å starte maskinen i sikker modus eller vga modus. Det kan hende at Windows er stillt inn på en oppløsning som skjermen ikke takler.

Hvis du starter opp i en av de tidligere nevnte modus så starter maskinen med lav oppløsning som alle skjermer vanligvis takler også kan du endre oppløsningen selv derifra.

Lenke til kommentar

Trykk/hold inne F8 når windows skal til å starte. Dvs når pcen går fra bios bildet til Windows XP boot skjermen. velg enable VGA mode fra menyen som kommer opp. Da får du vanlig Windows modus men i VGA oppløsning. Så kan du i teorien bare skru opp oppløsningen til den du vanligvis bruker igjen når Windows har startet.

Lenke til kommentar

Jasså gitt du :hmm:

 

Hva slags skjerm og hva slags skjermkort har du? Det som kan ha skjedd er at skjermkort driveren har klikket. Isåfall vil du fikse problemet med å legge den inn på nytt. Helst etter at du gjør en avinstallering av den gamle via kontroll panelet først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...