Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

cpu over temperature error

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter meg pcen til fatter. Med en gang man starter opp kommer det en melding om at "cpu over temperature error" trykk f1. Hvordan kan dette plutselig skje og hva kan jeg gjøre med det? pft.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Bærbar eller stasjonær pc?

Edit; Loader windows ordentlig? fungerer alt som det skal? Unntatt den feilmeldinga der sjølvsagt.

Endret av Quote
Skrevet

Edit; Loader windows ordentlig? fungerer alt som det skal? Unntatt den feilmeldinga der sjølvsagt.

9292368[/snapback]

stasjonær pc alt funker ellers.

Skrevet

9292368[/snapback]

stasjonær pc alt funker ellers.

9292412[/snapback]

den skrur seg av hvis jeg kjører tyngre opperasjoner som virusscan..

Skrevet

Høres ut som maskine må tømmes for støv. Har du sjekket innsiden? Du kan få en liten indikasjon ved å se på baksiden av strømforsyningen. Er det mye støv der, er det sannsynligvis mye værre inni maskinen.

Skrevet

Du bør ta å sjekke pc-en for støv som sagt tidligare. Sjekk temperaturer før og etter, så ser du om det hjelper! :)

Høyrest ut som om pc-en til faren din sliter med overoppheting av CPU, og når cpu blir for varm blir pc-en automatisk skrudd av.

Skrevet
Du bør ta å sjekke pc-en for støv som sagt tidligare. Sjekk temperaturer før og etter, så ser du om det hjelper! :)

Høyrest ut som om pc-en til faren din sliter med overoppheting av CPU, og når cpu blir for varm blir pc-en automatisk skrudd av.

9293789[/snapback]

har klart å få cpu tempen ned på 68 grader nå. Den er støvfri. fustrerende det her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...