Gå til innhold

48timer på plukking av vare? komplett.no


Anbefalte innlegg

Bestillte til komplett.no her om dagen, snart har de brukt 48timer og varene er enda ikke plukket. Dette blir siste gang jeg bestiller fra komplett, etter enda engang med TREEIG levering, håpet på å få varene i dag, eller i morgen, nå er jeg heldig visst jeg får dem på lørdag, og muligens må jeg vente til over helgen. Dette er uholdbart, og jeg kommer ikke til å bruke komplett.no igjen. (og ja.. varene er på lager.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som det er i den siste tida, særlig i sommer de har problemer. Jeg opplever det samme som trådstarter. Først står kjøpet åpent i et døgn eller to, og så ligger det til plukking i time etter time (døgn etter døgn).

 

Jeg sjekket for morro skylde tidligere bestillinger, og der var plukketid 2 - 6 timer. Og faktisk er plukketid på over 24 timer etter min mening et klart eksempel på betydelige mangler i systemer og organisasjon. Ennå være er det dersom ulike kunder opplever ulik tid ved bestilling samtidig.

 

For meg er nok Komplett (sammen med Netshop) havnet på listen over webshopper der jeg kun handler når varen ikke finnes hos andre, eller tilbudet er for godt.

Lenke til kommentar

Er jo uansett bare tull at varen skal stå for plukking i over 2døgn da! Da kunne jo orderen istedet stått åpen slik at jeg kunne fått avbestillt.

 

To dager er ingenting? altså istedet for å få utstyret på Torsdag/Fredag så får jeg utstyret på Mandag/Tirsdag, vel... synes det er ganske drøyt.. Jeg kommer til å gå over til å gjøre slik som Bolson.

Lenke til kommentar

Bestilte varer fra komplett kl 2000 på tirsdag jeg og henta dem kl 1000 på onsdagen, skal sies at jeg bor like ved og kan bruke postautomaten. Men til alle dere som klager, bruker dere servicepakke? Hvis det er stor pågang/oppdragsmengde så blir dette nedprioritert i forhold til andre leveringsmåter. så neste gang velger man en litt dyrere frakt også kommer varene også fortere frem.

Lenke til kommentar

Komplett er både dyrere og tregere enn andre webshopper. Jeg har sendt inn en forespørsel på kansellering. Gjør de dette, kommer jeg til å handle lavprioriterte ting til dem senere, visst de er billigst. Visst de av en eller annen grunn ikke kansellerer, så er dette min siste handel med komplett.no.

Lenke til kommentar

min ordre datert 8.8 kl 00:45 alt på lager, står fremdeles som åpen.

ringte komplett på mandag, fikk da beskjed om at ordren ville bli sendt onsdag (igår) slik at jeg fikk varene på fredag, fremdeles står ordren som åpen.

ringte komplett for ca en time siden, fikk da beskjed om at alle varene var fremdeles på lager men de lå fremdeles etter skjema, ordren ville bli sendt i dag/morgen da de fremdeles holdt på med ordrer i fra den 7. og 8.

 

blir ikke mer Komplett.no i fra min side før ting endrer seg drastisk der.

Endret av Delish
Lenke til kommentar

Da er det en ennå større grunn til å ikke bruke Komplett videre. Prioriteres plukking på bakgrunn av fraktvalg, ja da er selskapet på ville veier. Plukking skal etter min mening gjøres prioritert på bakgrunn av bestillingstidspunkt. Ønskes spesialservice bør det være eget prioritert valg, som koster ekstra.

 

For undertegnede er Posten Servicepakke eneste reelle alternativet (Hjem på kvelden er ikke aktuelt av ulike grunner). For mange andre vil det være det samme. Tollpost Globe har jevnt over 1 - 4 dager lengre transporttid etter min erfaring. Nærmeste terminal har nemlig en stygg tendens til å ikke kjøre ut varer til adresser i mitt området. Dvs det er litt tilfeldig.

Lenke til kommentar

Når det gjelder dette med prioritert plukking, så gjelder dette neppe kun Komplett.no. Dette er etter min kjenskap ganske vanlig over hele fjøla. Men klart mindre sjapper som ikke har like stor oppdragsmengde som feks komplett, kan sikkert være raskere.

Men nå tror jeg dette vil ordne seg for komplett bare autostore kommer på plass og alt blir innkjørt.

Men de har helt klart et forbedrings potensiale for utsending.

Lenke til kommentar

At plukking prioriteres på bakgrunn av kundehistorikk/kundetype er på mange måter greit. Store kunder/bedriftskunder er viktig å holde på for bedriften. Det er heller ikke en ulempe for oss andre kunder, da volum gir grunnlag for bra priser. Til og med undertegnede gjør dette, selv om jeg bestreber meg på likest mulig behandling.

 

Men at samme kundetype behandles ulikt grunnet valg av transportform, det er uakseptabelt for meg. At Komplett.no har problemer grunnet innføring av nye systemer er også forståelig, men ikke akseptabelt så lenge de ikke informerer om dette på en god måte.

 

Uansett har vi her etter min mening tegn på betydelige ledelses- og organisatoriske problemer.

Lenke til kommentar

Der fikk jeg beskjeden jeg ventet på... svaret var nei, de kunne ikke kansellere. Da ble dette min siste handel fra komplett.no om de ikke tar en omvending. Skuffende at komplett skal være sånn som de er nå, de har alltid vært flinke og i møtekommende. Håper det kommer et tilbud nå om å få varene til redusert pris, ellers er det stop med ordre fra denne mannen.

Lenke til kommentar
min ordre datert 8.8 kl 00:45 alt på lager, står fremdeles som åpen.

ringte komplett på mandag, fikk da beskjed om at ordren ville bli sendt onsdag (igår) slik at jeg fikk varene på fredag, fremdeles står ordren som åpen.

ringte komplett for ca en time siden, fikk da beskjed om at alle varene var fremdeles på lager men de lå fremdeles etter skjema, ordren ville bli sendt i dag/morgen da de fremdeles holdt på med ordrer i fra den 7. og 8.

 

blir ikke mer Komplett.no i fra min side før ting endrer seg drastisk der.

9292606[/snapback]

 

Jeg skal ikke komme her og peke finger mot enkeltpersoner ved dem som tar telefonen på komplett, men det virker som om de alle sitter med flere motstridige tanker om når ting vil bli sendt ut; og hva som egentlig foregår på lageret i forhold til arbeidskapasiteten.

 

Jeg har purret dem ustanselig siden mandagen denne uken, ettersom at jeg av arbeidsmessige grunner trenger pc'en asap. Det har alltid vært en person som tar telefonen, og jeg må som regel ikke vente så altfor lenge. Så de har ihvertfall bemanningen i orden, i forhold til telefonvakten. Andre kan gjerne ha opplevd det annerledes, men jeg har blitt ekspedert per telefon relativt sjapt.

 

Men angående din bestilling, kan jeg med engang fortelle deg at det du har blitt fortalt om at de driver med ordre fra 7. og 8. er feil. Min bestilling var fra 7. aug, og da jeg ringte dem i går valgte jeg å ikke informere dem om når jeg hadde lagt inn bestillingen min. Tidligere har de alltid sagt at de driver med bestillingen fra dagene før meg. Han kjørte inn den vanlige strofen om at det var mye stress grunnet utbyggingen av lageret, og kunne bare beklage etc, men for øyeblikket ble det behandlet bestilling fra 8. og 9. aug... Han virket passe perplex da jeg fortalte ham at jeg gjerne kunne sett min bestilling sendt avgårde, da den var bestilt 7. aug. Han sa så at han så absolutt så for seg at den ville bli sendt avgårde innen denne dagen var slutt. Dagen gikk, og plutselig, like før halv fem, såg jeg statusen var endret fra å være åpen, til klargjort for plukk. og da jeg sjekket for noen timer siden, ble den sendt av gårde kl 22.04 igår.

 

Men herregud.. jeg må jeg få påpekt deres ytterst frustrerende måte å uttale seg på, angående når varene vil bli plukket og sendt. HVER dag siden mandag, har de sagt at de skal få dem sendt iløpet av dagen. Jeg har ringt dem en gang om morgenen, og en gang på ettermiddagen; for å få en slags statusrapport om hvordan ting er i ståa. Jeg har hele tiden sett bestillingen min som åpen, og frustrasjonen har derfor toppet seg når dagen går mot ettermiddag/kveld.

 

HELE tiden har de holdt meg gående med lovord: "jeg kan sette den på prioritering" og "Den blir sendt iløpet av dagen".

 

Hadde jeg visst hvordan ting ville bli, hadde jeg kansellert ordren tidligere, og kjøpt det hele ved en annen nettbutikk. Problemet er at det nå har blitt forsent ettersom lageret ved de fleste andre nettbutikker har nødvendige komponenter utsolgt.

 

Det er tydelig at de ansatte på bakkenivå sliter med dårlig ledelse eller noe der ute, for makan til dårlig kommunikasjon må en lete lenge etter. Jeg kan godt forstå at dem som tar telefonen er lei av sure kunder som skriker etter bestillingen sin. MEN, noen burde virkelig tatt ansvar for at kundene får reliabel informasjon, slik at dem kan kunne ta en avgjørelse i henhold til bestillingen sin.

Lenke til kommentar

Er jo delvis forstårlig at ordrer blir prioritert etter hvordan den skal sendes, men da burde de i det minste informere om dette, slik at de som vil ha varene raskt, ikke velger Posten Servicepakke som tydligvis er lavprioritetsordrer hos kompett.

 

Har gått vekk fra komplett for de fleste ordrer nå... Ventet over 1 uke på få sendt ut varer som lå på lager.

 

Bestilte hos xd.no isteden, blei sendt samme dag og var kommet på postkontoret allerede neste dag.

Endret av Apocalypse
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...