Perazzi Skrevet 15. august 2007 Skrevet 15. august 2007 (endret) Når man besøker nettsider er det ofte sånn at det ligger e-mail adresser på siden under "kontaktinfo", når man klikker på denne e-post adressen åpnes ofte outlook på pc-en min. Hva må jeg gjøre for å legge inn en tilsvarende funksjon for min e-mail adresse, på min egen hjemmeside? Når jeg klikker på adressen min idag kommer jeg bare tilbake til forsiden igjen, noe som er litt dumt. Er det en HTML kode jeg må legge til, eller? Endret 15. august 2007 av iggipop
Perazzi Skrevet 15. august 2007 Forfatter Skrevet 15. august 2007 Når man besøker nettsider er det ofte sånn at det ligger e-mail adresser på siden under "kontaktinfo", når man klikker på denne e-post adressen åpnes ofte outlook på pc-en min. Hva må jeg gjøre for å legge inn en tilsvarende funksjon for min e-mail adresse, på min egen hjemmeside? Når jeg klikker på adressen min idag kommer jeg bare tilbake til forsiden igjen, noe som er litt dumt. Er det en HTML kode jeg må legge til, eller? 9284965[/snapback] Fant det ut selv, var bare å legge til mailto: foran e-post adressen
yinyou Skrevet 15. august 2007 Skrevet 15. august 2007 Du kan også bruke ?subject=bla bla til å forhåndsskrive emne. mailto:[email protected]?subject=bla bla Hvis du ikke vist det fra før da x)
Vindstille Skrevet 16. august 2007 Skrevet 16. august 2007 <a href="mailto:[email protected]">Mail me!</a> Men husk at om du gjør dette vil du få ekstra mye spam. Så du bør prøve å skule mailadressen din på en eller annen måte. Et bilde burde gjøre susen. De færreste find-mail-roboter scanner bilder for tekst/mailadresser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå