-Teddy- Skrevet 14. august 2007 Skrevet 14. august 2007 Hvordan kan jeg automatisk chmodde alt som opprettes i en mappe til en gitt xxx verdi?
-Teddy- Skrevet 15. august 2007 Forfatter Skrevet 15. august 2007 Har googlet, er en grunn til at jeg spør her. Det nærmeste jeg har kommet er "Can .htaccess set chmod settings?", og der var svaret nei. Trenger fremdeles hjelp.
Stian Jacobsen Skrevet 15. august 2007 Skrevet 15. august 2007 Du kan bruke php til dette.. <?php // Mappen som inneholder filer $bane = "/filer/minefiler"; $apne = opendir($bane); while (false !== ($fil = readdir($apne))) { // Vi ønsker ikke undermapper if (!is_dir("$bane/$fil")) { // CHMOD alle filene if(@chmod($fil, 0777)) { echo "Filen <em>".$fil."</em> er nå skrivbar"; } } } closedir($apne); ?>
-Teddy- Skrevet 15. august 2007 Forfatter Skrevet 15. august 2007 Takk, men scriptet må jeg vel i tilfelle kjøre manuelt? Er noen gallerimapper som kun inneholder bilder som skal chmoddes straks filene er uploadet / mappene er opprettet.
Stian Jacobsen Skrevet 15. august 2007 Skrevet 15. august 2007 Takk, men scriptet må jeg vel i tilfelle kjøre manuelt? Er noen gallerimapper som kun inneholder bilder som skal chmoddes straks filene er uploadet / mappene er opprettet. 9284574[/snapback] Nei.. Om du bruker et backend system, så kan f.eks kjøre dette hver gang du logger på.. Om du bare en en dynamisk side, så kan du benytte deg av traffikken, når noen besøker siden, så aktiveres scriptet.. Om du skal bruke dette sammen med et opplastings script, så kan du kjøre det når et fil blir lastet opp Et siste alternativ (om du har egen eller dedikert server) er å skrive et lite program som kjører chmod ca. 1 gang i timen (eller 1 gang i minuttet om du ønsker det)
Gjest Slettet-df17e Skrevet 15. august 2007 Skrevet 15. august 2007 Om du har mulighet for å sette opp cronjobs så er vel det den beste løsningen ville jeg tro.
Gjest Slettet+142 Skrevet 16. august 2007 Skrevet 16. august 2007 Ellers kan du jo legge skriptet inn sammen med opplastingskoden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå