Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ford S-max forsinket. Noen som vet noe?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er bilen hentet. :D KJempebil!

 

Veldig imponert. Følte meg som en pilot da jeg satt meg inn. At den var god å kjøre og har mye plass visste jeg, men at all teknologien funger så bra som den gjør har virkelig imponert meg.

 

Har lekt meg en tur nå med den adaptive fartsholderen og den er kjempebra. Blå-tann-telefonen og stemmestyring fungerer bra, og automaten virker veldig bra. Navi-en er rask og er virkelig forbedret sammenlignet de andre bilene jeg har hatt. Jentene digger glass-taket, og ikke minst det å sitte så høyt som de gjør. Nå er jeg spent på om bilen er tint i morgen tidlig.

 

Er veldig glad nå for at jeg har ventet så lenge jeg har gjort, og ikke hoppet på en annen løsning. Follo Autoco som har levert bilen har jo forøvrig fulgt meg opp veldig bra, og ikke minst gitt meg kjempeservice med bil underveis. Happy med det!

 

Legger ved et par ganske dårlige bilder jeg tok. Kan ta et par med ordentlig kamera til helgen hvis noen er interessert.

post-126864-1194553991_thumb.jpg

post-126864-1194554015_thumb.jpg

Endret av Darth_Vader
Lenke til kommentar
Gratulerer ja.

 

Min skal etter planen produseres neste lørdag (17 november). Om alt går som det skal så har jeg bil snaaaart :p

 

Lille Brum: Når fikk du beskjed om levering? Jeg har kun fått proddato direkte fra Ford Norge, og har ikke hørt noe fra selgeren.

 

Min er da levert 13. dager etter at den ble produsert. Bilen kom til Norge nå på mandag, og ble klargjort og registrert i går onsdag.

Lenke til kommentar

aaahh, jeg får frysninger. Lekker bil, pen farge. Gleder meg til jeg kan levere min Touran til Ford og kjøre min Panther black S-max hjem igjen.... Rart med det men for ett år siden ville jeg ledd rått dersom noen foreslo en Ford. Nå er jeg som en småkåt tenåring som ikke kan vente til drømmen blir oppfyllt... :dontgetit:

Lenke til kommentar
Noen med bestilling fra mai/juni som har fått dato på sine s-maxer enda? Ser at folk på mondeoklubben får tilbakemeldinger oftere enn det jeg sitter med følelsen av på s-max...

 

Vi skrev kontrakt i juli 2007 og har heller ikke hørt noe. Har spurt min selger per e-post 12.11 og purring 15.11, men venter fortsatt på svar. Selv om selger sa at vi senest ville få bilen ved utgangen av november, ønsker jeg å få vite hvordan det ligger an. Selger ringer ikke tilbake og svarer ikke på e-post. Har noen forslag til hva vi bør gjøre for å få et svar?

Lenke til kommentar

Kommer litt an på hvilken forhandler du har bestilt hos (størrelse etc), men det jeg gjorde var først å ta kontakt med salgssjefen hos min forhandler. Når han ikke svarte på ca 14 dager så ringte jeg til salgsdirektøren i Ford Norge (fikk tips i denne tråden) og fikk svar neste arbeidsdag på når bilen var planlagt produsert. Da jeg sjekket med forhandler i går fikk jeg faktisk beskjed om at bilen allerede var produsert (5 dager før jeg fikk oppgitt) med estimert leveringsdato...

 

Prøv evt å ta en tur innom og be dem sjekke bestillingen din i systemet mens du er på. Alle selgerne har tilgang til samme systemet, og hvis du ikke har bestillingsnummeret ditt så finner de helt sikkert det også.

 

EDIT: Se innlegg 2 side 4 i denne tråden for navn, og ring sentralbordet til Ford Norge. Nr finner du på www.ford.no

Endret av pappa75
Lenke til kommentar
Kommer litt an på hvilken forhandler du har bestilt hos (størrelse etc), men det jeg gjorde var først å ta kontakt med salgssjefen hos min forhandler. Når han ikke svarte på ca 14 dager så ringte jeg til salgsdirektøren i Ford Norge (fikk tips i denne tråden) og fikk svar neste arbeidsdag på når bilen var planlagt produsert. Da jeg sjekket med forhandler i går fikk jeg faktisk beskjed om at bilen allerede var produsert (5 dager før jeg fikk oppgitt) med estimert leveringsdato...

 

Prøv evt å ta en tur innom og be dem sjekke bestillingen din i systemet mens du er på. Alle selgerne har tilgang til samme systemet, og hvis du ikke har bestillingsnummeret ditt så finner de helt sikkert det også.

 

Vi har bestilt fra forhandler i Drammen. Alt var topp service når vi skulle kjøpe, men siden har det dalt til null. Jeg skal forsøke til uken igjen. Har ikke lyst til å bruke for mye energi på dette selv om bilen kostet 400'. Det har uansett vært greit å se at andre har akkurat det samme problemet med å få beskjed.

 

Kommer litt an på hvilken forhandler du har bestilt hos (størrelse etc), men det jeg gjorde var først å ta kontakt med salgssjefen hos min forhandler. Når han ikke svarte på ca 14 dager så ringte jeg til salgsdirektøren i Ford Norge (fikk tips i denne tråden) og fikk svar neste arbeidsdag på når bilen var planlagt produsert. Da jeg sjekket med forhandler i går fikk jeg faktisk beskjed om at bilen allerede var produsert (5 dager før jeg fikk oppgitt) med estimert leveringsdato...

 

Prøv evt å ta en tur innom og be dem sjekke bestillingen din i systemet mens du er på. Alle selgerne har tilgang til samme systemet, og hvis du ikke har bestillingsnummeret ditt så finner de helt sikkert det også.

 

EDIT: Se innlegg 2 side 4 i denne tråden for navn, og ring sentralbordet til Ford Norge. Nr finner du på www.ford.no

 

Hva er navnet på salgsdirektøren i Ford?

Lenke til kommentar
Grattis! Noen som har flaks ;)

 

Hva er spec på bilen du har bestilt? Greit å vite, så kan vi kanskje se om det er noe spes som forsinker disse bilene også. Vet at Mondeo og s-max sliter dersom man skal ha minne på forsetene, så det utgikk for min del...

 

Jeg vet at det var flere komponenter som førte til min forsinkelse, og minne på forsete og speil var blant dem. Men de løste det jo.... I tillegg ble en utfordring med Navi også nevnt en gang, men bilen har også det :)

 

Fortsatt veldig imponert over bilen, motoren, komforten og all funksjonalitet :D

Lenke til kommentar
Grattis! Noen som har flaks ;)

 

Hva er spec på bilen du har bestilt? Greit å vite, så kan vi kanskje se om det er noe spes som forsinker disse bilene også. Vet at Mondeo og s-max sliter dersom man skal ha minne på forsetene, så det utgikk for min del...

 

Grunnen for at min ble levert så fort var i følge selger valget av 2.5T motor, det var vistnok noe de hadde på lager til enhver tid.

 

Ellers ganske standard Titanium uten de mest fancy duppedittene.

Lenke til kommentar
Da er bilen hentet. :D KJempebil!

 

Veldig imponert. Følte meg som en pilot da jeg satt meg inn. At den var god å kjøre og har mye plass visste jeg, men at all teknologien funger så bra som den gjør har virkelig imponert meg.

 

Har lekt meg en tur nå med den adaptive fartsholderen og den er kjempebra. Blå-tann-telefonen og stemmestyring fungerer bra, og automaten virker veldig bra. Navi-en er rask og er virkelig forbedret sammenlignet de andre bilene jeg har hatt. Jentene digger glass-taket, og ikke minst det å sitte så høyt som de gjør. Nå er jeg spent på om bilen er tint i morgen tidlig.

 

Er veldig glad nå for at jeg har ventet så lenge jeg har gjort, og ikke hoppet på en annen løsning. Follo Autoco som har levert bilen har jo forøvrig fulgt meg opp veldig bra, og ikke minst gitt meg kjempeservice med bil underveis. Happy med det!

 

Legger ved et par ganske dårlige bilder jeg tok. Kan ta et par med ordentlig kamera til helgen hvis noen er interessert.

 

 

Hvor blir det av bildene?

 

Jeg har endelig fått beskjed om at bilen er bygget og er på vei til landet. Vi gleder oss enormt, men angrer nå på at jeg ikke bestilte adativ fartsholder (kun vanlig).

Lenke til kommentar
Legger ved et par ganske dårlige bilder jeg tok. Kan ta et par med ordentlig kamera til helgen hvis noen er interessert.

flere bilder er nærmest påkrevd ;)

 

Vi har en smax på hjemlån, prøvekjører. Tror ikke jeg har lyst til å levere den tilbake i morgen :(. Blir sinnsyk nedtur å sette seg inn i den tidligere elskede Touran. Likevel er jeg ikke helt overbevist over Smax, men finner liksom ikke noe som passer bedre heller. Pokker det er vanskelig å skulle bruke så mye penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...