Gå til innhold

For høy prosessor temp... raskere vifte?


Galandrik

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en Glacial IGLO 2320 kjøler til min XP2000, men fremdeles holder prosessoren en temperatur på 60% - 65% (etter omstart)...

Prosessor viften kjører kun på 3k rpm, dette synes meg noe lite...

 

Derfor ville jeg gjerne vite om det går ann å kjøpe egne prosessor vifter, og hvor?

I tillegg bruker jeg kun den kjølepastaen som allerede var påfestet kjøleribben, hvor mye vil jeg tjene på å bruke en bedre kjølepasta?

 

Eventuelt, har dere et annet kjøesystem å annbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke noe problem har hørt at opp til 70 grader er akeptabelt på XP2000

 

Derimot så har jeg også hørt at du kan du risikere lavere levetid for din cpu ved temp i området over 60/70 grader

 

Maks belastning leste jeg en plass ligger på hele 90 grader, men sjekk dette med produsent for her er jeg usikker.

 

Gå til www.microplex.no de selger mange gode prosessor vifter og kjølepasta.

Lenke til kommentar

Jo mer kjølig prosessoren er, jo mer stabli blir den. Ved skifting av kjølepasta, pass på å få av all gammel pasta som er festet til prosessoren/kjøleribben. Skal du skifte til noen annen pasta, så anbefaler jeg Artic Silver 3, den er ganske bra, og ja du tjener noe grader på dette. Dra til overklokking.no å les mer om plansliping av prosessor, og en test av de beste kjølepastaene. Eventuelt spørr om hjelp der.

 

Ville ikke kjørt en prosessor på 60C da den er ustabil..., og ryker i lengden...

 

skal du absolutt ha det kald, kjøp deg en Vappochil! :lol:

Lenke til kommentar

Det kan hende hovedkortet ditt rapporterer for høy temperatur, dette har vært tatt opp i en annen tråd tidligere. Du kan jo søke litt.

 

En kamerat av meg har samme CPU og vifte som deg, jeg la til og med inn en Zalman Fanmate for å justere NED hastigheten på viften uten at idle temp. på CPU ble noe særlig høyere. Tror vi endte på rundt 50 grader.

 

Det kan jo ha noe med kabinettutluftingen å gjøre også. Hvis du tar av sidedøren, blir det merkbart bedre da? (du må la det gå en del minutter først selvsagt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...