Gå til innhold

Problem med forsterkeren


fbassbassbass

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Problemet er følgende:

Når jeg spiller på min Crate (BT 220H), så nærmest forsvinner lyden etter at jeg har spilt ett par minutter, eller med en gang jeg skrur den på. Signalet blir helt utrolig lavt, i tillegg til lav spraking.

 

Ikke er det bassen, ledningene jeg bruker, eller kabinettet.

Tror i alle fall ikke det er kabinettet, da jeg prøvde med hodetelefoner kom det samme problemet.

 

Får litt noia, kan dette blir dyrt?

Lurer veldig på hva problemet kan være.

 

hilsen fortvilt bassist som vil at forsterkeren skal fungere :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uff.. Sikkert én gåen transistor eller no drit som er helt umulig å oppdage. Tror beste muligheten din er å oppsøke noen som har tilgang til (og syns det er utsyrtelig artig å leke med) oscilloskop. Da kan dere i hvert fall finne ut om feilen er i for-forsterker eller i effektleddet, og da går det an å måle seg frem til hvilke komponenter som er ødelagte. Det blir en lang kveld...

 

Det første du kan gjøre er å kjøre forsterkeren god og varm, koble ut strømmen! og åpne driten. Se om noen transistorer ikke har kontakt med kjøleribba, det kan være så enkelt som det. Ellers pleier det være en kondensator som blir varm og leder strøm, som igjen svekker signalet ett eller anet sted. Så hvis du ser en sylindrisk dings som er veldig varm eller buler, bytt den, og sjekk at alle sølvfargede flater har kontakt med kjøleribbene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...