Gå til innhold

Hunden spiste opp min N73(?)


Anbefalte innlegg

Høres ut som en klisje, men sannheten er at jeg kom hjem etter trening og fant den på gulvet med stygge hull og halvt tastatur igjen. Så jeg trenger en ny, pussig nok. J*vla fillebikkje, frister å hente hagla :cry:

 

Vurderer N73 ME, 6120C, S500, K800i (pg.a kamera), E65, U700 eller 5700. Var veldig fornøyd med N73, men den var litt treg. Siden jeg er vant til en smarttelefon, heller valget mot 6120C eller N73 ME. Eller kanskje smekke til med en HTC og Win Mobile? Eneste minuset med N73, er størrelsen, men d ekke et hinder for å si det sånn =)

 

Så da er spørsmålet, hvilken bør jeg velge? Kameraet bør være 2mp eller større, må ha støtte for mp3 seff, gjerne en litt avansert kalender og vekkerklokka er gull verdt for en syvsover som meg :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er i samme situasjon nå, mobilen falt i gulvet, og ble helt sort, akkurat som ME versjon.

 

Skal man ha strøkent kamera med autofocus og makro, smart telefon, batteri som holder, edge, 3G, radio, mp3, msn er det N73 som fremdeles gjelder dersom man skal ha den greit i lomma.

Den er derimot svært vanskelig å få tak i som ny :dribble: , så jeg leter etter alternativ jeg også.

 

Har kommet til at 6120C :dontgetit: kan være løsning, men kamera blir en nedtur her. P1i kan også være en løsning, men hvor er edge, dette kan jeg ikke være forruten på hytta i sommer, ferietid med hyttekontor. Hytta ligger akkurat i grenseland for 3g eller ikke 3g, og da foretrekkes stabil EDGE.

 

Ønskedrømmen er da E90, som er svindyr, for å si det pent. :dribble:

SE 810 kan også være alt, men har heller ikke edge. 6110N er en mobil jeg ville gått for om den hadde bedre kamera. Nye 6500 serien fra Nokia ser også bra ut, men kamera er mer i nokia 7390 klasse, sånn passe helt greit, men ikke helt toppers.

 

Mens jeg venter på en mer komplett mobil får min gamle gode backupmobil nokia 6233 gjøre jobben ei stund til. :yes:

Lenke til kommentar

Jeg er også på jakt etter ny mobil, og vurderer N73 og 6120C.

 

Har nå helt mest mot 6120C, og skal vel til å bestille ganske snart. Tror jeg...

 

6120C er kjapp, liten og har det som trengs. Når det gjelder kamera, gjør det meg ingenting at det ikke er verdensklasse: Har funnet ut at når jeg vil ta bra bilder så duger ikke annet enn et ordentlig kamera uansett.

 

Eneste minuset ved 6120 er batteritiden, som jeg er litt skeptisk til.

 

 

Vurderte også 6300 (på tross av at den kun har Edge), men har hørt at det er veldig mange som har problemer med å finne sim- og minnekort (har snakket med to mobilreparatører som er rimelig oppgitt over denne).

Lenke til kommentar
Eneste minuset ved 6120 er batteritiden, som jeg er litt skeptisk til.

 

Hvis du er skeptisk til batteritiden finnes også E50 - selvom denne også har samme prossessor som N73. Jeg var nede og holdt begge telefonene i hånden i min lokale butikk og 6120c gav et vannvittig plastpreg. (jeg fikk ikke prøve interfacet) E50 derimot virket skikkelig solid, og nå får man den jo i metal black også.

 

//Torgeir

Endret av twhoffma
Lenke til kommentar
Eneste minuset ved 6120 er batteritiden, som jeg er litt skeptisk til.

 

Hvis du er skeptisk til batteritiden finnes også E50 - selvom denne også har samme prossessor som N73. Jeg var nede og holdt begge telefonene i hånden i min lokale butikk og 6120c gav et vannvittig plastpreg. (jeg fikk ikke prøve interfacet) E50 derimot virket skikkelig solid, og nå får man den jo i metal black også.

 

//Torgeir

9275786[/snapback]

 

 

Takk for tipset!

 

Har så smått sett litt på E50, og liker den egentlig veldig godt.

Et par minus:

- Har ikke 3G.

- Har ikke radio.

- Litt lengre enn 6120 (litt smalere også, men tynnheten er ikke så viktig som telefonens lengde, for min del)

Lenke til kommentar
Har så smått sett litt på E50, og liker den egentlig veldig godt.

Et par minus:

- Har ikke 3G.

- Har ikke radio.

- Litt lengre enn 6120 (litt smalere også, men tynnheten er ikke så viktig som telefonens lengde, for min del)

9275919[/snapback]

 

Jepp, den har ikke 3G. Personlig har jeg ikke tatt det som noe spesielt negativt siden telefonen har Edge, og jeg er veldig sparsom med å laste ned bilder o.l. når jeg surfer med mobilen. 3g trekker tydeligvis en del strøm også - og da er ikke ~180kbps ekstra noe jeg vil satse på. (Super-3g er det nok litt vanskeligere å argumentere mot).

 

Når det kommer til lengden så er ikke den spesielt fremtredende - legg merke til at den er ganske konkav på toppen slik at lengden blir ikke så fremtredende til sammenlikning med 6120c.

 

Var jeg deg ville jeg tatt meg en tur i butikken (f.eks. nokia butikken i Oslo - men pass på, telefonene de selger er 800kr dyrere enn på nett) og lekt litt med dem.

 

//Torgeir

Endret av twhoffma
Lenke til kommentar
Har så smått sett litt på E50, og liker den egentlig veldig godt.

Et par minus:

- Har ikke 3G.

- Har ikke radio.

- Litt lengre enn 6120 (litt smalere også, men tynnheten er ikke så viktig som telefonens lengde, for min del)

9275919[/snapback]

 

Jepp, den har ikke 3G. Personlig har jeg ikke tatt det som noe spesielt negativt siden telefonen har Edge, og jeg er veldig sparsom med å laste ned bilder o.l. når jeg surfer med mobilen. 3g trekker tydeligvis en del strøm også - og da er ikke ~180kbps ekstra noe jeg vil satse på. (Super-3g er det nok litt vanskeligere å argumentere mot).

 

Når det kommer til lengden så er ikke den spesielt fremtredende - legg merke til at den er ganske konkav på toppen slik at lengden blir ikke så fremtredende til sammenlikning med 6120c.

 

Var jeg deg ville jeg tatt meg en tur i butikken (f.eks. nokia butikken i Oslo - men pass på, telefonene de selger er 800kr dyrere enn på nett) og lekt litt med dem.

 

//Torgeir

9277356[/snapback]

 

 

Bruker Opera til surfing, og bruker heller ikke laste ned særlig med bilder.

 

Men merker det likevel når det er halvparten av hastigheten når jeg kobler opp, eller skal hente e-post. Og med en ny bærbar på vei i posten (forhåpentligvis) er det greit å ha muligheten til å bruke moben til litt internett også.

 

Og så er det veldig OK med radio de få gangene jeg sitter på en buss eller t-bane når det er full serierunde i fotballen... ;)

 

Men tenker å ta turen nedom en butikk så snart jeg får tid, og se nærmere på E50. Så på 6120 i går, og den så utrolig bra ut!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Eneste minuset ved 6120 er batteritiden, som jeg er litt skeptisk til.

 

Hvis du er skeptisk til batteritiden finnes også E50 - selvom denne også har samme prossessor som N73. Jeg var nede og holdt begge telefonene i hånden i min lokale butikk og 6120c gav et vannvittig plastpreg. (jeg fikk ikke prøve interfacet) E50 derimot virket skikkelig solid, og nå får man den jo i metal black også.

 

//Torgeir

9275786[/snapback]

Plastpreg fra 6120C? Hm, det er da tvert om min erfaring, synes telefonen virker svært så godt skrudd sammen og solid, har faktisk blitt imponert over kvalitetsfølelsen fra noe som ellers er en grisebillig mobil, egenskapene tatt i betraktning. Det eneste som trekker ned der (som de fleste andre trekker frem) er batteritiden som er noe kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...