Gå til innhold

Hvilken telefon trenger jeg? (krav om epost)


Maja

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker en ny telefon. Jeg trenger:

 

Funksjoner:

-Kalender: Ja, men behøver ikke være så avansert

-GPRS: Ja

-EDGE: Ja

-Email klient:JA

 

 

Form:

-Klapp/"vanlig"/alternativ: Helst klapp/skyve, men ikke avgjørende

-Vekt: Ikke for stor

-"Støt/sprut/støv-sikker": Ikke viktig

 

Skjerm:

Fargeskjerm.

-Størrelse på skjerm. Bør være stor nok til å lese og skrive mail uten å scrolle for mye.

-Touchscreen: Nei

 

Pris:

Smertegrensen går rundt 5000-6000 kr.

Med abonnementsbinding): Kan godt binde (til netcom, da jeg allerede har gunstig abbonnement der som kan forlenges)

 

 

Diverse:

-Merke: Ikke vesentlig

-Kamera: Gjerne, men behøver ikke være topp

-Videokamera: Nei

-Symbian: Ja? (aldri hatt, så vet ikke)

-Infrarød port:Ja

-Blåtann (Bluetooth):Ja

-Internminne: ?

-Minnekort?:Ja

-MP3: Ikke viktigst, men hadde vært hyggelig

-Radio:Uviktig

-UMTS: ?

-Triband: Ikke viktig

-wLAN: Kunne vært greit, men ingen forutsetning

- Mulighet for GPS: Nei

- Instant Messenger [Tjenester alá MSN etc.]: Nei

-Batterilevetid: Bør være brukbar

 

-Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag? (Kun sms, eller ringing? Forklar gjerne litt utdypende her.)

 

I dag bare ringer jeg og sender sms, men har nå behov for en mobil som gir meg tilgang til mail i jobbsammenheng. Får mange henvendelser på mail som bør besvares kjapt, men er mye ute av kontoret. Siden dette er nytt for meg har jeg virkelig ikke anelse om hvor avansert telefon jeg trenger. Mail bør være greit å både sende og lese, men tror nok jeg kan klare meg uten fullstendig tastatur.

 

... om den i tillegg har litt lekker design er det ingen ulempe!

 

Hva anbefaler dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En Samsung U700 hadde vel gjort seg, jeg har hatt mobilen i 3 dager og er rimelig fornøyd.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
2be3ddbfe9498d6dbb83a051226fedd2.jpg

2,2 tommer TFT-skjerm

3,2 megapiksel kamera med autofokus

Musikkspiller

Minnekortplass

Bluetooth og USB

3G og mobilt bredbånd

E-post og Outlook Sync

 

Henførende design

Inspirert av skimmer og blinking fra kronjuveler utstråler Ultra Edition 12,1 (U700) moderne stil. Du vil bli henført av den stilrene, glatte designen og de myke linjene. Og takket være den slanke profilen glir telefonen lett ned i lommen.

 

Kvalitetsskjerm på alle måter

Den 2,2 tommer store TFT-skjermen viser opptil 262 000 farger. Den fyller nesten hele forsiden, og gir et speilblankt utseende. QVGA-oppløsning gir et knivskarpt bilde.

 

3,2 megapiksel kamera og VGA-kamera

Telefonen har to kameraer. Det ytre har hele 3,2 megapiksel oppløsning, med både autofokus og makrofunksjon for skarpe nærbilder. Dessuten har den fotolampe og bilderedigeringsverktøy som gjør fotograferingen enda mer spennende. Om et bilde ikke holder kan du dessuten spille inn videoklipp. Det indre VGA-kameraet er for videosamtaler eller om du vil ta et selvportrett.

 

Musikk og flymodus

Musikkspilleren støtter de fleste lydformater, som MP3 og WMA DRM. Det siste brukes på mange hjemmesider for kjøpemusikk. Sorter musikken etter artist, album, låt eller sjanger, og lag spillelister akkurat som du vil. Gjennom Windows Mediaplayer eller Samsung PC Studio synkroniseres spillelister og musikkbibliotek enkelt mellom mobilen og PC-en. Flymodus stenger av radiokommunikasjon til og fra telefonen. Praktisk når du for eksempel vil høre på musikk der telefoner ikke kan være slått på, som i et fly.

 

Stort minne og minnekortplass

Sett inn et eksternt minnekort av microSD-typen (tilbehør, inngår ikke) og utvid det innebygde 40MB store minnet etter behov.

 

Bluetooth 2.0 og USB

Med Bluetooth kan du overføre/ta imot filer trådløst til/fra andre kompatible Bluetooth-enheter, som for eksempel telefoner og datamaskiner. Til U700 kan du også koble til Samsung Bluetooth stereo-hodetelefoner og høre på musikk trådløst. USB 2.0 (full hastighet) gir rask dataoverførsel mellom datamaskin og mobiltelefon.

 

3G og mobilt bredbånd

U700 støtter 3G og mobilt bredbånd (HSDPA). Se for deg hvilke nye muligheter som oppnås når du sitter på en flyplass, er i sommerhuset eller på vinterferie, og har tilgang til et mobilt bredbånd. Med datahastigheter på opptil 3,6 Mbps kan du nå surfe på Internett med høy hastighet med hjelp av bare telefonen.

 

E-post, Outlook Sync, Google og RSS-leser

Med U700 kan du lese e-post på mobilen. Synkroniser dine kontakter, gjøremålslisten, kalender og notater med Outlook. Bruk den innebygde søkemotoren fra Google og søk etter informasjon på Internett direkte fra mobilen. Med den innebygde RSS-leseren kan du abonnere på og overvåke interessante artikler fra forskjellige websider.

 

 

Bevegelig bakgrunnsbilde og svart bakgrunn

Funksjonen uGo gir et bevegelig bakgrunnsbilde som endres etter hvert som døgnet passerer. Bakgrunnsbildet tilpasses automatisk etter hvilket land du befinner deg i. Alle skjermens menyer vises mot en elegant, svart bakgrunn.

 

 

Se telefonen på datamaskinen

Via lenken nedenfor kan du laste ned programmet Samsung PC Studio gratis. Samsung PC Studio er din nøkkel til å se telefonens innhold på en dataskjerm. Du kobler mobiltelefonen til en kompatibel PC via Bluetooth eller USB-kabel. Deretter kan du gjøre mobiltelefonen din enda mer personlig. Du finner også funksjoner for filhåndtering av bilder, lyd og video. PC Studio oppdateres kontinuerlig. Les mer om Samsung PC Studio.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
En Samsung U700 hadde vel gjort seg, jeg har hatt mobilen i 3 dager og er rimelig fornøyd.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
2be3ddbfe9498d6dbb83a051226fedd2.jpg

2,2 tommer TFT-skjerm

3,2 megapiksel kamera med autofokus

Musikkspiller

Minnekortplass

Bluetooth og USB

3G og mobilt bredbånd

E-post og Outlook Sync

 

Henførende design

Inspirert av skimmer og blinking fra kronjuveler utstråler Ultra Edition 12,1 (U700) moderne stil. Du vil bli henført av den stilrene, glatte designen og de myke linjene. Og takket være den slanke profilen glir telefonen lett ned i lommen.

 

Kvalitetsskjerm på alle måter

Den 2,2 tommer store TFT-skjermen viser opptil 262 000 farger. Den fyller nesten hele forsiden, og gir et speilblankt utseende. QVGA-oppløsning gir et knivskarpt bilde.

 

3,2 megapiksel kamera og VGA-kamera

Telefonen har to kameraer. Det ytre har hele 3,2 megapiksel oppløsning, med både autofokus og makrofunksjon for skarpe nærbilder. Dessuten har den fotolampe og bilderedigeringsverktøy som gjør fotograferingen enda mer spennende. Om et bilde ikke holder kan du dessuten spille inn videoklipp. Det indre VGA-kameraet er for videosamtaler eller om du vil ta et selvportrett.

 

Musikk og flymodus

Musikkspilleren støtter de fleste lydformater, som MP3 og WMA DRM. Det siste brukes på mange hjemmesider for kjøpemusikk. Sorter musikken etter artist, album, låt eller sjanger, og lag spillelister akkurat som du vil. Gjennom Windows Mediaplayer eller Samsung PC Studio synkroniseres spillelister og musikkbibliotek enkelt mellom mobilen og PC-en. Flymodus stenger av radiokommunikasjon til og fra telefonen. Praktisk når du for eksempel vil høre på musikk der telefoner ikke kan være slått på, som i et fly.

 

Stort minne og minnekortplass

Sett inn et eksternt minnekort av microSD-typen (tilbehør, inngår ikke) og utvid det innebygde 40MB store minnet etter behov.

 

Bluetooth 2.0 og USB

Med Bluetooth kan du overføre/ta imot filer trådløst til/fra andre kompatible Bluetooth-enheter, som for eksempel telefoner og datamaskiner. Til U700 kan du også koble til Samsung Bluetooth stereo-hodetelefoner og høre på musikk trådløst. USB 2.0 (full hastighet) gir rask dataoverførsel mellom datamaskin og mobiltelefon.

 

3G og mobilt bredbånd

U700 støtter 3G og mobilt bredbånd (HSDPA). Se for deg hvilke nye muligheter som oppnås når du sitter på en flyplass, er i sommerhuset eller på vinterferie, og har tilgang til et mobilt bredbånd. Med datahastigheter på opptil 3,6 Mbps kan du nå surfe på Internett med høy hastighet med hjelp av bare telefonen.

 

E-post, Outlook Sync, Google og RSS-leser

Med U700 kan du lese e-post på mobilen. Synkroniser dine kontakter, gjøremålslisten, kalender og notater med Outlook. Bruk den innebygde søkemotoren fra Google og søk etter informasjon på Internett direkte fra mobilen. Med den innebygde RSS-leseren kan du abonnere på og overvåke interessante artikler fra forskjellige websider.

 

 

Bevegelig bakgrunnsbilde og svart bakgrunn

Funksjonen uGo gir et bevegelig bakgrunnsbilde som endres etter hvert som døgnet passerer. Bakgrunnsbildet tilpasses automatisk etter hvilket land du befinner deg i. Alle skjermens menyer vises mot en elegant, svart bakgrunn.

 

 

Se telefonen på datamaskinen

Via lenken nedenfor kan du laste ned programmet Samsung PC Studio gratis. Samsung PC Studio er din nøkkel til å se telefonens innhold på en dataskjerm. Du kobler mobiltelefonen til en kompatibel PC via Bluetooth eller USB-kabel. Deretter kan du gjøre mobiltelefonen din enda mer personlig. Du finner også funksjoner for filhåndtering av bilder, lyd og video. PC Studio oppdateres kontinuerlig. Les mer om Samsung PC Studio.

 

 

 

 

9269831[/snapback]

 

MEN! Om du skal sende store vedlegg på epost med mobilen så burde du velge noe annet. Jeg sender mye bilder på epost i min jobb og jeg er JÆVLIG skuffet over at jeg ikke får sendt bilder med høy oppløsning som epost, jeg ringte Samsung Support idag for å få vite grensen, men de visste ikke og skulle gi meg en tilbakemelding.

 

Noen andre her som har peiling på om dette er en sperre man kan fjerne evt. hvor store bildene kan være?

 

Om noen har lyst på en Telenor-låst U700 til en grei penge så er det bare å sende en PM.

Lenke til kommentar

Størrelsen på MMS er ofte begrenset til 300Kb. Det er standarder og klasser - klasse E er opptil 300Kb. Operatør kan følge klasse F som er over 300Kb. Litt usikker på dette, men antar produsentene av tlf/applikasjon for å sende MMS fra telefonen følger disse standardene. Også er det opp til hvordan operatør har løst det i sitt nett å formidle MMS

 

Edit: Ok, trodde du mente MMS..

Endret av Knocksock
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...