Gå til innhold

Næringsrik middag hele uka.


Chao

Anbefalte innlegg

Her i huset går det for mye i pølser og grandiosa. Det er ingen som ikke kan å lage mat, vi er faktisk ganske begavede. Problemet er at vi er giddaløse og handleturene er lite organisert.

 

Som minstemann i huset har jeg tilbydd meg å sette opp en handleliste hver uke og av og til lage mat når de andre kommer fra arbeide.

 

Nøkkelordet er frukt og grønnt, men å slenge ved litt salat til tide og utide blir kjedelig. Jeg vil at frukt og grønnt'et skal være en del av selve maten og ikke bare tilbehør.

 

Derfor vil jeg at dere kan komme med forslag til næringsrik middagsmat med masse frukt og grønnt. Det kan være noe du har laget selv, naboen har laget eller noe du har spist på resturant (sleng gjerne ved en kort beskrivelse)

 

Dette er hverdagsmat, så ikke veldig avansert eller tidkrevende.

 

Jeg vil oppdatere førsteposten ettersom det kommer forslag.

Endret av Chao
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som eg gjorde sjølv i dag (kun til èn person, men er like lett å lage til fleire):

 

- Kyllingfilet, steik på steikepanna og krydre med det du sjøl føler er riktig mengde av salt og pepper.

- Kutt opp poteter i små båtar, steik i steikeovnen til dei blir litt sprø og brunaktige i kantane. Krydre med det du vil av salt og pepper

- Steik grønnsaker til, sjøl synest eg det er godt med paprika, løk, aubergine, gulrot og purre.

- Evt. saus om du vil. Toro kremet kyllingsaus er god til.

 

Enkelt, tar 20-30 min å mekke. Dødsgodt :)

post-12319-1186942366_thumb.jpg

 

Eller du kan gjøre det så enkelt å lage en salat med litt skinkebiter, tomat, agurk, ananas, isbergsalat e.l., pastaskruer, paprika.

 

Friskt og godt, gjort på et kvarter og svært sunt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...