Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Min Audi 80 holder igjen da den er kald


_tHokA_

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et stort problem med at bilen min (Audi 80, B4 94mod) holder igjen litt da den er kald. Dette skjer ca ved 2000rpm i lav fart da jeg skal kjøre igang. Jeg gir gass, men systemet holder liksom igjen. Skjer ikke noe. Så plutselig kan alt komme helt uten videre. Og den napper mye da den er kald ved lavt turtall. Ved tomgang så ligger den på 900RPM, så den går ikke spes lavt på turtallet.

 

Noen som vet hva det kan være? Har byttet fortelerlokk, rotor, tennplugger (ikke kablene). 2 følere som sitter ved siden av hverandre (se bilde under). Det hjalp ikke så mye.

post-43348-1186922606_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fatt i sånn rens man bruker i tanken. Hjalp ingenting. Bensinfilteret har jeg ikke sjekket, men om det var bensin filteret ville vel bilen vært rar hele tiden?

Skrevet
Jeg har fatt i sånn rens man bruker i tanken. Hjalp ingenting. Bensinfilteret har jeg ikke sjekket, men om det var bensin filteret ville vel bilen vært rar hele tiden?

9265254[/snapback]

 

Sånne rensemiddel virker ikke umiddelbart. Tette dyser og avleiringer der vil ikke fjernes umiddelbart.

Skrevet

Bilen ble kjøpt i juni, hadde på sånn rens med en gang. + bytte av luft filter, tennpluggene, fordelerlokk og rotor. De tingene byttet jeg første uka, så bilen har gått en del mil etter det.

Skrevet

Kan jo å nevne at bilen for første gang stoppet på tomgang idag. Startet opp bilen, motoren gikk på 1000RPM, så etter 1min så begynte bilen å synke i turtall + gå ujevnt. Og til slutt bare stoppe helt

  • 4 måneder senere...
Skrevet
Kan jo å nevne at bilen for første gang stoppet på tomgang idag. Startet opp bilen, motoren gikk på 1000RPM, så etter 1min så begynte bilen å synke i turtall + gå ujevnt. Og til slutt bare stoppe helt

 

Hei, har du sjekket om pluggene blir våte?

Minner om samme problem jeg hadde for 2 år siden.

 

Da etter mye om og men fant jeg ut at det var en føler, altså der hvor radiator slangen som går fra topp av radiator og til blokka.

Den saken på blokka som slangen der er koblet til, (jeg har en JN motor) har 2 føler øverst (en brun og en hvit) og en blå føler under.

Den blå føleren styrer kaldstart, og er den defekt oppfører motoren seg omtrent som om du kjører en forgassermotor med full choke til den stopper.

 

Kortslutt (koble de sammen) den brune og den svarte ledningen på den blå føleren (Ta av kontakten av føleren først), går motoren fint nå er det garantert den føleren.

Skrevet (endret)

det du har ringet rundt på bildet er forøvrig en vannstuss... en liten plastikkstuss som fører vann fra slanger inn til topplokket

 

 

edit: pluss at den holder temperaturfølerne til motorstyringa og speedometeret

Endret av Zalo Ultra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...