HKboss Skrevet 14. januar 2003 Skrevet 14. januar 2003 Jeg får mail som root som sier at /tmp er full og som følge av dette er det mange services som ikke vil starte. I /tmp ligger det noen mapper som heter noe som option-root option-user osv. Inne i disse mappene ligger det MANGE filer. Hva kan jeg slette av dette? Å hvordan sletter jeg disse uten å måtte ta rm filnavn på alle? Takker på forhånd for alle svar som måtte komme :wink:
Jazzcat Skrevet 14. januar 2003 Skrevet 14. januar 2003 cd til /tmp skriv så rm -r * dette sletter alle filene/katalogene rekursivt , (pass bare på at du faktisk står i riktig path!)
HKboss Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Skrevet 14. januar 2003 Så alt i /tmp kan slettes? Uten at noe slutter å virke mener jeg?
pbn Skrevet 14. januar 2003 Skrevet 14. januar 2003 Ja du kan slette ting i /tmp, der ligger det kun midlertidige filer. Det skal ikke by på problemer såvidt jeg vet
lurerpaa Skrevet 16. januar 2003 Skrevet 16. januar 2003 Ok, takk for hjelpen Ganskje smart å montere /tmp og /var/log i egne partisjoner for å forhindre at rootsystemet iallefall ikke blir fullt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå