Gå til innhold

Ny PC, passer delene sammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hovedkort: Asus P5N32-E SLI

Lydkort: Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer

Ram: GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB

CPU: Intel Core 2 Duo E6750

Kabinett: Lian Li PC7ASCAND-V3

Strømforsyning: MIST 500W, 20/24 pins, S-ATA

GPU: Point Of View GeForce 8800 GTS

DvD leser: Samsung SH-D163A

Harddisk: Samsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA

Vifte: Zalman CNPS9700 NT

Passer alle disse delene sammen? Har ikke peiling på sånne ting, det er første gang jeg bygger en PC. Jeg skal bestille delene imorgen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har 7,1 surround :) Men ikke lenge, brodern stikker av med det. Anbefaler du et nytt HK eller lydkort?

Hva er fordelen med å bygge selv? Hvis jeg har pengene, er det ikke mye bedre og lettere å få de folka til å bygge den for meg og så sende den?

Endret av Scullyy
Skrevet

Dersom du er villig til å betale for noe du enkelt kan gjøre selv, som i tillegg er morsomt og lærerikt, sure.

Men å sette sammen en PC selv er ikke akkurat en stor kunst. nesten som lego...

Skrevet
Jeg har 7,1 surround :) Men ikke lenge, brodern stikker av med det. Anbefaler du et nytt HK eller lydkort?

Hva er fordelen med å bygge selv? Hvis jeg har pengene, er det ikke mye bedre og lettere å få de folka til å bygge den for meg og så sende den?

9260028[/snapback]

mere ram, bedre cpu... det er opp til deg. hva sitter du igjen med når 7.1 er borte da?

Skrevet (endret)
Dersom du er villig til å betale for noe du enkelt kan gjøre selv, som i tillegg er morsomt og lærerikt, sure.

Men å sette sammen en PC selv er ikke akkurat en stor kunst. nesten som lego...

9260036[/snapback]

Hvis jeg ødelegger noe så koster det fort en del spenn...

9260028[/snapback]

mere ram, bedre cpu... det er opp til deg. hva sitter du igjen med når 7.1 er borte da?

9260050[/snapback]

To høytalere :/ Jeg legger ikke til mer ram nå. Men hvorfor skulle jeg kjøpe bedre CPU? Hvilken i så fall?

Endret av Scullyy
Skrevet (endret)

e6700 er også dyrere... jaja. Men er det noen som kan anbefale et billigere hovedkort da, siden jeg ikke kommer til å ha 7,1 surround?

Endret av Scullyy
Skrevet
Hvorfor er e6600 dyrere enn e6750?

9260221[/snapback]

jeg er ikke ganske inn i dette, men tror e6600 kjører på lavere temp. enn e6750...

men 6750 er jo kraftigere og har mere stæsj enn den andre...?

Skrevet
Hvorfor er e6600 dyrere enn e6750?

9260221[/snapback]

Fordi e6600 ble bestilt før Intel senket prisene på prosessorene sine og ga ut e6750/6850 som inngikk i priskuttet.

Skrevet (endret)

HAR VALGT NOEN NYE DELER: (har noen protester, kanskje noen av delene ikke funker sammen? Si ifra nå, jeg bestiller om 1 time!)

https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=50333

Arctic Silver Arctic Silver 5

Asus P5N32-E SLI

Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer

Intel Core 2 Duo E6750

Lian Li PC7ASCAND-V3

MIST 500W, 20/24 pins, S-ATA

OCZ Platinum XTC Dual Channel PC-6400 2048MB (2x1024MB)

Samsung SH-D163A

Western Digital Caviar 320GB S-ATA

XFX GeForce 8800 GTS 320 MB

Zalman CNPS9700 NT

Ny RAM, nytt grafikkkort og ny harddisk!

------------

Spørsmål: Strømforsyningen kommer uten kabler, hvilke må jeg kjøpe? Og må jeg kjøpe et nettverkskort eller sitter det i hovedkortet eller no?

Endret av Scullyy
Skrevet

Kjøp heller corsair 620w. Vurder antec p180b. Har selv lian li kabinettet. Står faktisk ubrukt, amentio tabbet seg kraftig ut ved forsending. Eneste jeg har å utsette på det er at det ikke er like pent som antec kabinettet, og pga vekt virker alt litt "puslete". Da jeg kjøpte kabinettet var det 200kr billigere enn det er nå. Så til samme pris omtrent, vurder antec. Resten ser meget bra ut, nesten akkurat som min pc faktisk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...