bo00 Skrevet 11. august 2007 Skrevet 11. august 2007 Kan man gjøre noe viss man får tak IMEI nr til noen?
zand Skrevet 11. august 2007 Skrevet 11. august 2007 Enkelt svar: Nei. Dersom man har veldig lyst kan det misbrukes, f.eks. bytte IMEI på stjålne telefoner så de kan brukes igjen, men dette krever litt kunnskap og en del utstyr.
zand Skrevet 11. august 2007 Skrevet 11. august 2007 Enten ved å taste *#06#, se på lappen under batteriet eller ved å se på esken/kvitteringen. Det begynner alltid på 35 og er totalt 15 siffer.
cyclo Skrevet 11. august 2007 Skrevet 11. august 2007 Tja. Noe som kan gjøres er å melde telefonen med vedkommende IMEI-nr stjålet, og dermed få deres telefon sperret. Men da gjør man seg også skyldig i falsk anmeldelse.
John-Abruzzi Skrevet 6. mars 2008 Skrevet 6. mars 2008 Litt gammel post men viss jeg anmelder min mobil stjålet og leverer imei nummeret, hva kan da politiet gjøre? kan de bare sperre mobilen eller finne ut hvemsitt simkort som er i den? lokalisere hvor den er? også om mobilen er av?
>Jonas< Skrevet 6. mars 2008 Skrevet 6. mars 2008 (endret) Litt gammel post men viss jeg anmelder min mobil stjålet og leverer imei nummeret, hva kan da politiet gjøre? kan de bare sperre mobilen eller finne ut hvemsitt simkort som er i den? lokalisere hvor den er? også om mobilen er av? De kan få telefonen sperret, men de etterforsker nok ikke saken, selv om de evnt veit hvem som har stjålet den. "Saken henlagt grunnet bevisets stilling." Endret 6. mars 2008 av >Jonas<
ksvens1 Skrevet 6. mars 2008 Skrevet 6. mars 2008 Mange selger stålne mobiler, og da kan jo evnt ikke den som bruker mobilen vite den evnt er stjålet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå