Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Remote Desktop i vista fungerer ikke


Anbefalte innlegg

Jeg har en pc med Vista ultimate, og en med Home premium.

 

Jeg ønsker å fjernstyre den med Home på, fra den med Ultimate. Men jeg får ikke kontakt! Får bare feilmelding This computer can't connect to remote computer.

Får ikke koblet til noen av veiene.

 

Jeg har tidligere fjernstyrt andre pc'er gjennom hjemmenettverk, men da var de andre pc'ene med xp.

 

Prøver gjennom lokalt trådløst nettverk, fungerer heller ikke gjennom kablet nettverk.

Hjelper ikke å ta av brannmur, portene er også åpnet, og jeg får pinget maskinene. RDP er også selvsagt aktivert i windows.

 

Noen som har en en løsning på problemet? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en pc med Vista ultimate, og en med Home premium.

 

Jeg ønsker å fjernstyre den med Home på, fra den med Ultimate. Men jeg får ikke kontakt! Får bare feilmelding This computer can't connect to remote computer.

Får ikke koblet til noen av veiene.

Det er kun Vista Busniess og Ultimate som kan fjernstyres med Remote Desktop, så her må du nok finne deg ett annet verktøy.

Vista Home kan fjernstyre andre maskiner med Remote Desktop, men kan ikke bli fjernstyrt.

Endret av jrs
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Jeg har en pc med Vista ultimate, og en med Home premium.

 

Jeg ønsker å fjernstyre den med Home på, fra den med Ultimate. Men jeg får ikke kontakt! Får bare feilmelding This computer can't connect to remote computer.

Får ikke koblet til noen av veiene.

Det er kun Vista Busniess og Ultimate som kan fjernstyres med Remote Desktop, så her må du nok finne deg ett annet verktøy.

Vista Home kan fjernstyre andre maskiner med Remote Desktop, men kan ikke bli fjernstyrt.

 

Er dette virkelig fakta? Jeg kjører vista premium på min desktop og vil fjernstyre kona sin laptop som også kjører vista premium. Jeg får bare feilmeldinger..

 

Kan ikke skjønne at Remote Desktop bare skal funke med Bussiness og Ultimate! :hmm:

Lenke til kommentar
Er dette virkelig fakta? Jeg kjører vista premium på min desktop og vil fjernstyre kona sin laptop som også kjører vista premium. Jeg får bare feilmeldinger..

 

Kan ikke skjønne at Remote Desktop bare skal funke med Bussiness og Ultimate! :hmm:

 

Vista home basic og Vista home premium, er beregnet for hjemmebruk. Derfor er en del nettverksfunksjonalitet fjernet fra dem, bla. mulighet for å bli styrt via rdp samt domeneinnmelding. Dette er i følge Mirosoft funksjonalitet som primært brukes i bedriftssystemer.

 

Disse forskjellene finnes også XP platformen, der skillet går mellom home og pro

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...