Gå til innhold

Treger hjelp til earplug-valg!Sony vs. Creative


Anbefalte innlegg

okei, nå prøver vi på nytt!!

 

Jeg har skaffet meg Creative Zen aurvana,

men tviler litt på om jeg har kjøpt de riktige.

Jeg betalte 699...

De andre jeg tenkte på var MDR EX71SL og MDR EX90LP, fra Sony. sistnevnte er litt dyrere, mens MDR-EX71SL er hakket billigere enn Creative sine.

 

Creatives er fra 20-20000 hz

Sonys er fra 5-25000hz

 

Spiller forskjellen på hertz stor rolle?

 

Kan noen hjelpe meg litt med erfaringer og tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at jeg:

 

-svarte i sted var fordi jeg har erfaring med alle ørepluggene du nevnte.

 

-var frekk er fordi det må da være mulig å lage et forståelig emne slik at andre som leser det ved en senere anledning også får hjelp fra det. Og det faktum at du nå har laget to uforståelige emnetitler leder meg til å tro at du lider av noe eller går i førskolen.

 

-gir deg et saklig svar. Se slutten på punkt 2.

 

En kompis av meg hadde Creative Zen Aurvana, men returnerte de fordi han synes bassen var ikke-eksisterende. Han kjøpte seg så Sony MDR-EX90LP som han synes hadde mye bedre bass og generelt bedre lyd.

 

Jeg har selv eid Sony MDR-EX71SL, men mine gikk istykker relativt fort. Jeg pleier å sove med ørepluggene på og en morgen var de ikke lenger intakt. :) Derfor har jeg for det meste brukt Sony MDR-E828LP fordi de koster rundt 100kr. Når de er så billige har de ikke noe å si om de er pulverisert en morgen da jeg alltid har et ekstra par på lager. :p

 

Jeg synes faktisk MDR-E828LP låter nesten like bra som MDR-EX71SL. Presser man MDR-E828LP litt inn i øret så låter de tilnærmet likt MDR-EX71SL så det er vel der forskjellen ligger - at MDR-EX71SL går lenger inn i ørekanalen og høres bedre ut.

 

Jeg skal bestille meg et par Sennheiser CX 300 nå da de har fått veldig bra kritikk og koster visstnok tilnærmet ingenting på ebay sammenlignet med her i Norge der de koster 500kr.

 

Her kan du lese om alle ørepluggene jeg har nevnt:

 

Prisguiden:

Sennheiser CX 300

MDR-E828LP

MDR-EX71SL

MDR-EX90LP

Creative Zen Aurvana

 

Cnet.com - User reviews:

Sennheiser CX 300

MDR-E828LP

MDR-EX71SL

MDR-EX90LP

Creative Zen Aurvana

 

PS: I fremtiden må det gå an å lage en emnetittel som inkluderer modellnavnene på produktene du spør om slik at de som ved senere anledning søker etter informasjon om et lignende problem finner frem.

 

Edit:

 

Siden jeg innerst inne er en grei kar fant jeg enda flere tester av de nevnte ørepluggene.

 

Alatest.no:

Sennheiser CX 300

MDR-EX 71

MDR-EX90LP

Creative Zen Aurvana

 

Som en konklusjon kan jeg si at jeg ville ikke byttet Creativene i den gamle modellen til Sony, men den nye (dyre) modellen virker veldig bra. Jeg skal iallefall ha meg de fra Sennheiser da jeg tror de er bedre enn de andre. Iallefall tatt prisen i betrakning.

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg:

 

-svarte i sted var fordi jeg har erfaring med alle ørepluggene du nevnte.

 

-var frekk er fordi det må da være mulig å lage et forståelig emne slik at andre som leser det ved en senere anledning også får hjelp fra det. Og det faktum at du nå har laget to uforståelige emnetitler leder meg til å tro at du lider av noe eller går i førskolen.

 

-gir deg et saklig svar. Se slutten på punkt 2.

 

En kompis av meg hadde Creative Zen Aurvana, men returnerte de fordi han synes bassen var ikke-eksisterende. Han kjøpte seg så Sony MDR-EX90LP som han synes hadde mye bedre bass og generelt bedre lyd.

 

Jeg har selv eid Sony MDR-EX71SL, men mine gikk istykker relativt fort. Jeg pleier å sove med ørepluggene på og en morgen var de ikke lenger intakt. :) Derfor har jeg for det meste brukt Sony MDR-E828LP fordi de koster rundt 100kr. Når de er så billige har de ikke noe å si om de er pulverisert en morgen da jeg alltid har et ekstra par på lager. :p

 

Jeg synes faktisk MDR-E828LP låter nesten like bra som MDR-EX71SL. Presser man MDR-E828LP litt inn i øret så låter de tilnærmet likt MDR-EX71SL så det er vel der forskjellen ligger - at MDR-EX71SL går lenger inn i ørekanalen og høres bedre ut.

 

Jeg skal bestille meg et par Sennheiser CX 300 nå da de har fått veldig bra kritikk og koster visstnok tilnærmet ingenting på ebay sammenlignet med her i Norge der de koster 500kr.

 

Her kan du lese om alle ørepluggene jeg har nevnt:

 

Prisguiden:

Sennheiser CX 300

MDR-E828LP

MDR-EX71SL

MDR-EX90LP

Creative Zen Aurvana

 

Cnet.com - User reviews:

Sennheiser CX 300

MDR-E828LP

MDR-EX71SL

MDR-EX90LP

Creative Zen Aurvana

 

PS: I fremtiden må det gå an å lage en emnetittel som inkluderer modellnavnene på produktene du spør om slik at de som ved senere anledning søker etter informasjon om et lignende problem finner frem.

 

Edit:

 

Siden jeg innerst inne er en grei kar fant jeg enda flere tester av de nevnte ørepluggene.

 

Alatest.no:

Sennheiser CX 300

MDR-EX 71

MDR-EX90LP

Creative Zen Aurvana

 

Som en konklusjon kan jeg si at jeg ville ikke byttet Creativene i den gamle modellen til Sony, men den nye (dyre) modellen virker veldig bra. Jeg skal iallefall ha meg de fra Sennheiser da jeg tror de er bedre enn de andre. Iallefall tatt prisen i betrakning.

9255440[/snapback]

 

 

 

 

 

Takk for dine meninger.

jeg beholder nok mine creative-ørepropper ettersom de var svært gode.

 

Ikke glem at dette er et forum for å få hjelp og synspunkter fra andre. Du trenger ikke gå på noe eller være dum for å prøve å rette noe opp igjen. Jeg gjorde så godt jeg kunne fordi det først og fremst var JEG som trengte hjelp. Kanskje ikke så dreven i å lage poster, men det er da noe man lærer seg etterhvert som en får prøvd seg litt.

Å være nedlatende hjelper ikke!

En dag vil nok du også trenge litt hjelp kjapt, og da er det greit å vite at du ikke blir klaget på bare fordi du skriver eller gjør noe litt feil...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...