Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ikke signal til skjerm etter oppstart av nybygd PC


Anbefalte innlegg

Har nettopp bygd ny PC med 500W Eartwatts PSU, Gigabyte GA-965-S3 hovedkort, Gainward 8500GT skjermkort og 2x1 GB DDR2 minne. XP ligger på en IDE disk og fungerte OK på forrige PC. Oppstart så bra ut, men stoppet opp med beskjed om shut-down for ikke å skade maskinen. Etter dette er det ikke mulig å få bilde på skjermen, selv etter resetting av BIOS. Ingen av skjermene mottar signal.

Finnes det en mulighet for å lage en oppstarts CD der en rutine legger inn skjerm driver automatisk? Det er jo helt håpløst å få gjort noe som helst uten et skjermbilde å forholde seg til. :hmm:

Har gått over psu, minne, skjermkort og kabler og mistenker derfor at OS ikke finner driver ved oppstart. Har forsøkt både på min Samsung Syncmaster og på en eldre CRT skjerm - uten hell.

 

Noen som kan hjelpe med gode råd? :(

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke får skjermbilde i det hele tatt (altså ingen bilde under boot up, før windows starter og gjør sitt), er det ikke en driver feil eller på grunn av mangel på skjermdriver.

I såfall bør du sjekke om skjermkortet sitter riktig i slotten sin, eventuelt ta den ut og sette den inn igjen. Skal ikke store skjevheten til før skjermkortet mister kontakten.

Eventuelt test kortet i en annen PC.

 

Hvis du får bilde under boot up, men ikke under windows, kan du prøve en repair eller ny installasjon av windows.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke får skjermbilde i det hele tatt (altså ingen bilde under boot up, før windows starter og gjør sitt), er det ikke en driver feil eller på grunn av mangel på skjermdriver.

I såfall bør du sjekke om skjermkortet sitter riktig i slotten sin, eventuelt ta den ut og sette den inn igjen. Skal ikke store skjevheten til før skjermkortet mister kontakten.

Eventuelt test kortet i en annen PC.

 

Hvis du får bilde under boot up, men ikke under windows, kan du prøve en repair eller ny installasjon av windows.

9254065[/snapback]

 

 

Har sjekket skjermkortet og tatt det ut 2 ganger. Skal sitte godt og riktig i. Burde ikke være problemet siden første oppstart ga skjermbilde - deretter svart. Nå er det ikke signal ved boot heller, ellers hadde repair vært enkelt. Det er nettopp dette som er så irriterende - jeg står helt fast uten skjermbilde. Tenkte kanskje det fantes en iso-fil som kunne fikse dette, slik at jeg kan lage et image på bootbar CD (med driverfix) på min laptop.

Andre forslag mottas med takk.......

:hmm:

Endret av Bullseye2006
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...