Gå til innhold

Likeretter til 9.9 (15)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har en yamaha vmax.

Og jeg vil lade batteriet, men jeg vet ikke om jeg har likeretter i motoren... har jeg det?

hvor får jeg kjøpt likeretter?

9253627[/snapback]

 

hvis du hat av dekselet på motoren din vil du se spenningsregulatoren, ut av den kommer det er röd ledning, denne kobler du til pluss på bat. og tar minusen fra svinghjulet feks.

Lenke til kommentar
Har en yamaha vmax.

Og jeg vil lade batteriet, men jeg vet ikke om jeg har likeretter i motoren... har jeg det?

hvor får jeg kjøpt likeretter?

9253627[/snapback]

 

hvis du hat av dekselet på motoren din vil du se spenningsregulatoren, ut av den kommer det er röd ledning, denne kobler du til pluss på bat. og tar minusen fra svinghjulet feks.

9253649[/snapback]

Å ta minusen fra svinghjulet må være den beste ideen jeg har hørt hittil :rofl:

Håper seriøst du mente blokka.....

Lenke til kommentar
Har en yamaha vmax.

Og jeg vil lade batteriet, men jeg vet ikke om jeg har likeretter i motoren... har jeg det?

hvor får jeg kjøpt likeretter?

9253627[/snapback]

 

hvis du hat av dekselet på motoren din vil du se spenningsregulatoren, ut av den kommer det er röd ledning, denne kobler du til pluss på bat. og tar minusen fra svinghjulet feks.

9253649[/snapback]

Å ta minusen fra svinghjulet må være den beste ideen jeg har hørt hittil :rofl:

Håper seriøst du mente blokka.....

9253818[/snapback]

 

mente blokka ja på en måte, men ikke fra svinghjuler i den forstand. men det metaldekselet over svinghjulet, den er skrudd fast i blokka som forklart på bildet

post-111909-1186817098_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Har en yamaha vmax.

Og jeg vil lade batteriet, men jeg vet ikke om jeg har likeretter i motoren... har jeg det?

hvor får jeg kjøpt likeretter?

9253627[/snapback]

 

hvis du hat av dekselet på motoren din vil du se spenningsregulatoren, ut av den kommer det er röd ledning, denne kobler du til pluss på bat. og tar minusen fra svinghjulet feks.

9253649[/snapback]

Å ta minusen fra svinghjulet må være den beste ideen jeg har hørt hittil :rofl:

Håper seriøst du mente blokka.....

9253818[/snapback]

 

mente blokka ja på en måte, men ikke fra svinghjuler i den forstand. men det metaldekselet over svinghjulet, den er skrudd fast i blokka som forklart på bildet

9254818[/snapback]

 

Det strømuttaket foran på motoren, der har jeg en sånn greie som passer inn og den er brukt til lanterne,(lanterna blir sterke for mer gass)

Kan jeg bare koble til derfra til batteriet?

Lenke til kommentar

Nei, det kan du ikke, det er vekselstrøm, det er derfor du skal ha likeretter for og få likestrøm, sånn som batteriet er.

Regner ikke med at du har likeretter på motoren din, med mindre du har orginal el-start.

 

Forhandlere selger hvertfall likeretter til din motor.....

 

Xlian, jeg ville uansett ikke tatt minus derfra, ta heller minus fra der man tar det når du har montert el-start på motoren, det vil si på et av festene til den.

Endret av csViRuS
Lenke til kommentar
Nei, det kan du ikke, det er vekselstrøm, det er derfor du skal ha likeretter for og få likestrøm, sånn som batteriet er.

Regner ikke med at du har likeretter på motoren din, med mindre du har orginal el-start.

 

Forhandlere selger hvertfall likeretter til din motor.....

 

Xlian, jeg ville uansett ikke tatt minus derfra, ta heller minus fra der man tar det når du har montert el-start på motoren, det vil si på et av festene til den.

9255339[/snapback]

 

jeg ble anbefalt av en båtforretning og ta minusen derfra

Lenke til kommentar
Og bare sånn når vi holder på

 

Det er jo vekselstrøm på uttaket... kan jeg koble turteller til der?? så lenge det er vekselstrøm?

9259262[/snapback]

Liten vits med turteller på den lille motoren, bare ekstra strev.... Vent heller to år til du er 16, kjøp deg en 30hk med org. el.start, der det også sannsynligvis er uttak for turteller.... Angrer foresten sekv på at jeg kjøpte turteller til min 40hk, og ikke en knopmåler.....

 

Xlian, hvis du har sett på motorer med elstart, vil du se at minusen aldri blir lagt opp til en sånn plass som du viser til, det funker fint, men vil se rotete og fælt ut med en kbale festet der, i stedet for det ogrinale festet, som vanligvis er enten på festet til starteren, eller rett i nærheten av den.

Lenke til kommentar

vet du hva en spenningsregulator er?

Det er dt på de fleste påhengsmototrer. ut ifra den regulatoren kan du se en röd ledning komme ut, den er ment til lading, så koble den på pluss og minus tas ifra blokka.

lykke til.

 

PS.

 

tar du lading ifra det ferdiguttakt kbegynner det å ryke som bare satan!!

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
vet du hva en spenningsregulator er?

Det er dt på de fleste påhengsmototrer. ut ifra den regulatoren kan du se en röd ledning komme ut, den er ment til lading, så koble den på pluss og minus tas ifra blokka.

lykke til.

 

PS.

 

tar du lading ifra det ferdiguttakt kbegynner det å ryke som bare satan!!

 

ja ser det, det går en rød ledning ut av spenningsregulatoren som på en måte bare er ut der, ikke koble til noe.

så den kan jeg koble på batteriet ? trenger jeg noe likeretter da ?

Lenke til kommentar

Mål med en eller annen måler som kan måle om det er vekselstrøm eller likestrøm som kommer ut av den, er det likestrøm kobler du den rød til + på batteriet og en kabel mellom - på batteriet og et av jordingspunktene på blokka. Men jeg tviler egentlig på at det er likestrøm som kommer ut av denne røde ledningen, for hvis du har sett etter er den veeldig tynn i forhold til vanlige ladekabler.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...