Gå til innhold

Bruk av bærbar til videoredigering


Anbefalte innlegg

Hei.

Er det noen som har erfaring med videoredigering på bærbar?

Finnes det maskiner som greier jobben? Noen eksempler?

 

Hva er i så fall prisen?

 

Er det noe man må passe på ved kjøp?

 

Maskinen skal brukes på en skole, og den skal flyttes omkring.

 

Håper på snarlig hjelp

 

Hilsen

Aasmund

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt funker av videoredigering på bærbar, det er bare antall timer du vil bruke på å vente på at den renderer (forhåndsvisning og lagring av ferdig produkt krever dette), med en 800 mhz vil det nok ta noen timer på 1time avhengig av hvilken effekter du har og hvor mye effekter. Kan nok være lurt med en kraftig prosessor og masse ram+ en STOR ekstern harddisk.

 

Dette er ikke for mac så hvis du har en pc hjemme kan du jo prøve å se (helst bærbar hvis du skal redigere med bærbar). Håper jeg har gitt deg en indikasjon på hva som trengs

Lenke til kommentar

Dette går helt fint med maskiner med prosessorer over 6-700 Mhz. Det som er viktig er hastigheten på hardisken. Du må nok til med en ekstern firewire disk uansett, og er selvfølgelig avhengig av å ha firewire tilkobling på maskinen du kjøper. Enten innebygd eller via PCMIA kort. RAM er også viktig. Så mye som mulig og i alle fall 256mb. Prosessoren rendrer bare de stedene du gjør endringer i selve videobildet (overganger, effekter, titler) og ikke i lydsporet så dette tar ikke så lang tid hvis du skal bare eksportere filmen tilbake i kameraet. Jeg oppgraderte fra en 750Mhz til 1400Mhz cpu i min stasjonære maskin for en tid tilbake, og forskjellen i ytelse var langt mindre enn jeg hadde forestilt meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...