Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ikke trådløs kontakt med bærbar, men m stasjonær


Anbefalte innlegg

Har satt i ny harddisk på bærbar, Fujitsu simens amilio pro 2030, formatert harddisk og laget 2 partisjoner. Innstalert windows xp pro og office og noen andre programmer. Men jeg får ikke kontakt med det trådløse nettet mitt. Den stasjonære gamle sliteren finner nettet, slik at jeg vet det er i orden. Ikonet for trådløs kommer heller ikke opp. Men det kommer opp ett likt ikon som "lokal tilkobling" (med 2 pc'er) som kalles "trådløs nettverkstilkobling 2" og i samme rute står det "trådløs tilkobling ikke tilgjengelig" når jeg holder pekeren over. Via kontrolpanelet har jeg vært i enhetsbehandling og prøvd å oppdatere det trådløse nettverkskortet mitt, men får da beskjed om at alt er i orden.... Hva er neste steg for meg nå?

 

I tillegg får jeg ikke kontakt med noen av usb inngangene mine. Uansett hva jeg setter inn så finner ikke maskinen dem. Har prøvd å oppdatere "usb rothub" via enhetsbehandking og får beskjed om at alt er i orden.... Ikke lastet ned nye drivere, da jeg da må gjøre det via stasjonær og evnt brenne dem. Hadde håpet at det var var mulig å løse problemet uten den operasjonen!

 

da setter jeg med ned og venter på gode svar :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å la windows zero configuration heller styre oppkoblingen.

Denne settes ved å skrive services.msc i "kjør" under "start" knappen nede til venstre (mongo forklart) ;)

Scroll ned til windows zero configuration (nesten i bunnen) og trykk start.

Da kommer det standard windows trådløs ikonet opp, og resten er jo planke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...