Gå til innhold

På tide med ny pc, budsjett 10k. mest til gaming


Anbefalte innlegg

Er litt nybegynner eller utdatert, kall det hva man vil :p

Men anyways, nå har jeg ikke hatt en brukbar pc på årevis, og vil nå kjøpe meg en ny en.

Jeg vil helst ha delene fra samme butik ettersom det da blir enklest med nedbetaling. Vil bruke den til å spille med, men den bør også kunne kjøre litt tyngre programmer.

 

Ca. makspris jeg har satt meg er 10.000 men kan gå litt over eller litt under.

Jeg har sett litt selv og kommet frem til dette her:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=52328

Er det noe jeg har glemt, noe jeg burde bytte ut, ting som ikke passer sammen etc.? Og hold språket på ett nivå som en med moderate kunnskaper om pc forstår takk :p

Endret av mumsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Driver å ser et en ny PC sjøl fortia, hovedsaklig til spilling . Den jeg har nå har holdt i over 4 år :) Så kan jo dele litt av mine planer, selv om jeg ikke er noen ekspert på dette området.

 

Jeg ville nok putte litt mere penger i et mere solid kabinett. Har dårlig erfaring med skranglete og billige kabinetter. Jeg fant mange fine for 4 års siden. Men er ikke oppdatert på markedet, så fint om noen kan anbefale noen solide kabinetter?

 

Jeg har nok tenkt å kjøpe noe ganske likt ditt oppsett, spesielt skjermkortet har jeg stor tro på :) Men jeg vil også legge litt mere penger i noe raskere minne.

 

Lykke til med PC innkjøpet:)

Lenke til kommentar

Vel, om hjelpsomhet etc. Sjekk hws anbefalinger til gamere som faktisk blir oppdatert ganske ofte. Prisen ligger som regel på 10 000kr. Er bare å redigere litt på det oppsettet. Vil du bruke litt mer eller kutte ut noen av de tingene de har satt opp, som mus, tastatur, musematte og lydkort, er det verdt å lage sitt eget oppsett. Men til 10k er hw sitt oppsett nokså bra.

Lenke til kommentar

Kabinettet er ikke det jeg vil bruke mest penger på for å si det slik, så lenge det ikke fører til redusert ytelse av en eller annen grunn vil jeg ha det billigst mulig på kabinettfronten :p

Og hva minne angår så har jeg null peil på den fronten :p så om du har noe tips, ikke altfor dyrt, så hadde det vært flott ^^ så et sted hvor noen spurte om det var best å gå for 1x2gb eller 2x1gb... har dette noe å si?

Lenke til kommentar
Vel, om hjelpsomhet etc. Sjekk hws anbefalinger til gamere som faktisk blir oppdatert ganske ofte. Prisen ligger som regel på 10 000kr. Er bare å redigere litt på det oppsettet. Vil du bruke litt mer eller kutte ut noen av de tingene de har satt opp, som mus, tastatur, musematte og lydkort, er det verdt å lage sitt eget oppsett. Men til 10k er hw sitt oppsett nokså bra.

9237355[/snapback]

takker =) det må jeg sjekke opp i :)

Lenke til kommentar
Kabinettet er ikke det jeg vil bruke mest penger på for å si det slik, så lenge det ikke fører til redusert ytelse av en eller annen grunn vil jeg ha det billigst mulig på kabinettfronten :p

Og hva minne angår så har jeg null peil på den fronten :p så om du har noe tips, ikke altfor dyrt, så hadde det vært flott ^^ så et sted hvor noen spurte om det var best å gå for 1x2gb eller 2x1gb... har dette noe å si?

9237378[/snapback]

 

får vel bedre ytelse med 2x1gb har eg hørt, men mister også plass til framtidig oppgradering. sjøl har eg liggande 4x1 gb som eg skal putte inn i pcen eg får i måra eller fredag

Lenke til kommentar
Jeg er for e6850. Når quad virkelig blir et must, så er q6600 utdatert anyway.

9237659[/snapback]

 

Lets see.....

Crysis er vel første tittelen eg kjenner til som kjeme med støtte for Quad, men skal en feks lage film og andre ting som må rendrast osv. SÅ er Quad midt i blinken!

 

Men tilbake til dataspel, som du ser i demoen som er nemnt over av Slunde så bruker Quad 4 kanaler fordelt på kvar si oppgave, mens en dual core kun har 2 kjerner som da må gjere samme oppgave på 2. Dette vil då med spel som Crysis gi en dårligere ytelse, men skjønner ikkje heilt valget av å gå for E6850.

 

Tenk deg valget av E6850 som kun har 2 kjerner a 3ghz, medan q6600 har 4 a 2,4ghz. Tapet er vel ikkje akkurat verdt å betale samme pris for når du i lengda vil tene på å ha en Quad! Så eg seie gå for Quad og framtida, slutt å heir på last year news. :p

Lenke til kommentar
Takker for all hjelpen til nå ^^ Men etter hva jeg har fått med meg så har det ikke vært nevnt noe om hovedkort? Er det noen anbefalinger på dette området også?

9237862[/snapback]

 

trur eg ville ha gått for asus p5kc i og med at det er støtte for både ddr2 og ddr3 på det. + at det er støtte for dei nye 45nm prosessorane til intel. ikkje er det så veldig dyrt heller

Lenke til kommentar
Jeg er for e6850. Når quad virkelig blir et must, så er q6600 utdatert anyway.

9237659[/snapback]

 

Lets see.....

Crysis er vel første tittelen eg kjenner til som kjeme med støtte for Quad, men skal en feks lage film og andre ting som må rendrast osv. SÅ er Quad midt i blinken!

 

Crysis har støtte for både Quad og Duo, så da er det vel kanskje best å velge den som er raskest? Og det er enorme mengder som skal rendres for at quad blir utnyttet bedre enn Dou.

Lenke til kommentar
Jeg er for e6850. Når quad virkelig blir et must, så er q6600 utdatert anyway.

9237659[/snapback]

 

Lets see.....

Crysis er vel første tittelen eg kjenner til som kjeme med støtte for Quad, men skal en feks lage film og andre ting som må rendrast osv. SÅ er Quad midt i blinken!

 

Crysis har støtte for både Quad og Duo, så da er det vel kanskje best å velge den som er raskest? Og det er enorme mengder som skal rendres for at quad blir utnyttet bedre enn Dou.

9275244[/snapback]

hmmm, mange delte meninger om dette her :nei: vanskelig å velge :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...