Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

orginalt uorginalt hva lønner seg?


Anbefalte innlegg

var merkelig at en merkeforhandler kommer med uorginale bremser...

 

ja, mekonomen har høye priser til og selge uorginale deler...

 

du kan faktisk tjene litt på og kjøpe hos Mazda enn hos mekonomen i noen tilfeller...

9225016[/snapback]

 

Ja så langt er mazda på ulern biligst. Mazda på ski skulle ha dobbel så mye som alle andre steder. :nei:

9225031[/snapback]

 

 

MAzda 6 stasjonsvogn 1,8

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
var merkelig at en merkeforhandler kommer med uorginale bremser...

 

ja, mekonomen har høye priser til og selge uorginale deler...

 

du kan faktisk tjene litt på og kjøpe hos Mazda enn hos mekonomen i noen tilfeller...

9225016[/snapback]

 

Ja så langt er mazda på ulern biligst. Mazda på ski skulle ha dobbel så mye som alle andre steder. :nei:

9225031[/snapback]

 

 

MAzda 6 stasjonsvogn 1,8

9225174[/snapback]

 

 

Aha!

Mazda 6 med 120hk.

 

1.8i St.vogn 120kh

Modell: 6

KW: 88

Volum: 1798

Sylinder: 4

TecDoc: 16688

RB Nøkkel: MAZ 876

 

post-135798-1186497627_thumb.jpg

 

Meca (bremse-deler til Mazda 6)

Lenke til kommentar
var merkelig at en merkeforhandler kommer med uorginale bremser...

 

ja, mekonomen har høye priser til og selge uorginale deler...

 

du kan faktisk tjene litt på og kjøpe hos Mazda enn hos mekonomen i noen tilfeller...

9225016[/snapback]

 

Ja så langt er mazda på ulern biligst. Mazda på ski skulle ha dobbel så mye som alle andre steder. :nei:

9225031[/snapback]

 

 

MAzda 6 stasjonsvogn 1,8

9225174[/snapback]

 

 

Aha!

Mazda 6 med 120hk.

 

1.8i St.vogn 120kh

Modell: 6

KW: 88

Volum: 1798

Sylinder: 4

TecDoc: 16688

RB Nøkkel: MAZ 876

 

post-135798-1186497627_thumb.jpg

 

Meca (bremse-deler til Mazda 6)

9226391[/snapback]

 

 

Hey, dette var jo billig. Tusen takk.

Jeg må bare finne ut om det er sumitomo eller akebono.

Pleier den typen info stå på vognkortet? eller må jeg ringe forhandler?

Lenke til kommentar

sumitomo = foran

akebono = bak

 

tror ikke det står i vognkortet...

 

det er billig til og være inkl. mva....på den siden kan du finne mye deler som karroseri-deler, motor-deler osv...

 

jeg kom over siden når jeg såg etter tennplugg-kabler til mazda 323...

 

de forhandler også spesial-verktøy og deler til mange andre merker...

 

EDIT: foreksempel så koster en framskjerm til 323, 1024,-kr (om jeg hugser feil) inkl. mva.

Endret av -clean-look-
Lenke til kommentar
Har faktisk hatt orginale bremser og uorginale bremser på NAF test. Der var det ikke noen antydning til lavere bremsevirkning.

9225088[/snapback]

Nå presser eller ikke NAF bremsene. Under normale forhold er det ikke så stor forskjell, men når bremsene presses på grensen ser man forskjeller.

 

Edit link til test : Biltema fikk totalt 7,4, orginal 9,8 og dårligste fikk 6,4.

 

http://www.motor.no/incoming/article36654.ece

Endret av trra
Lenke til kommentar
får å finne ut hvilket verksted som er nærmest...

 

Trykk her!

9226772[/snapback]

 

 

 

Meca har god kvalitet på delene sine eller? Hvordan er de sammenlignet med biltema?

 

Som trra sier er det vel kansje beste og ikke gå for det dårligste på markedet og testet han viser til lover jo ikke bra.

 

Linken til verksted som du sendte er det verksted som fører meca?

Lenke til kommentar
får å finne ut hvilket verksted som er nærmest...

 

Trykk her!

9226772[/snapback]

 

 

 

Meca har god kvalitet på delene sine eller? Hvordan er de sammenlignet med biltema?

 

Som trra sier er det vel kansje beste og ikke gå for det dårligste på markedet og testet han viser til lover jo ikke bra.

 

Linken til verksted som du sendte er det verksted som fører meca?

9231034[/snapback]

 

tror Meca har mye bedre bremser enn Biltema...

 

den linken jeg sendte er over verksted som fører Meca ja... :)

Lenke til kommentar

Biltemas priser er grunnen til at mange av oss velger dem som reservedelsleverandør. Noen har kanskje lagt merke til at Biltema har fått et stadig snevrere utvalg av deler i sortimentet, noe som skyldes krav til kvalitet (via div europeiske direktiver bla.) Dette betyr at de delene som selges av Biltema holder godkjent kvalitet, og at de har kuttet de delene som ikke har godkjent standard. For folk som er ute etter å holde bilene sine i gang uten å ruinere seg er Biltema en utmerket løsning. Det hersker en urettferdig myte om Biltemas dårlige kvalitet rundt om, men om folk er så jålete at de må ha merkevarer til alt som handler om bil, så gjerne for meg.

Lenke til kommentar

Enig der om Biltema. Netopp skiftet bærekule på begge sidene på en VW Vento. Kostet 198kr. for begge på Biltema, Mekonomen vil ha over 500 for samme. Lurer på om det betyr at de bærekuler fra Mekonomen vil vare 2 ganger så lenge som Biltema sine? :innocent:

 

Tenkte jeg skulle også bytte begge stabilisatorstag og da koster de 256 hos bilteme og 800 hos Mekonomen eller 520 hos Meca. Siden det tar 20 min å bytte de, driter jeg i kvaliteten og kjøper den billigste.

 

staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar
Enig der om Biltema. Netopp skiftet bærekule på begge sidene på en VW Vento. Kostet 198kr. for begge på Biltema, Mekonomen vil ha over 500 for samme. Lurer på om det betyr at de bærekuler fra Mekonomen vil vare 2 ganger så lenge som Biltema sine? :innocent:

 

Tenkte jeg skulle også bytte begge stabilisatorstag og da koster de 256 hos bilteme og 800 hos Mekonomen eller 520 hos Meca. Siden det tar 20 min å bytte de, driter jeg i kvaliteten og kjøper den billigste.

 

staljin

9237795[/snapback]

 

nå har ikke stabilisatorstag noe med sikkerheten og gjøre når man er ute og kjører...

 

det er snakk om bremser, og bremseklossene til biltema er for harde. Noe jeg fikk høre når jeg var inne til kontroll på et verksted...

Lenke til kommentar

En mazda forhandler skal opplyse om hvis det er alternativ eller uorginal del som tilbys. Legger ved en forklaring på de forskjellige delebetegnelsene:

 

Fabrikklevert del, er den Mazda leverer som "orginal" del

 

Alternativ del, er en del det kan legges dokumentasjon på at er tilsvarende fabrikklevert del (dokumentasjon skal ligge i eska, ellers kan du kreve å få se den)

 

Uorginal del. ingen dokumentasjon eller godkjennelser

 

Pirat del, er en del som utgir seg for å være orginal

Lenke til kommentar
nå har ikke stabilisatorstag noe med sikkerheten og gjøre når man er ute og kjører...

 

det er snakk om bremser, og bremseklossene til biltema er for harde. Noe jeg fikk høre når jeg var inne til kontroll på et verksted...

9238331[/snapback]

 

Vel, jeg har kjørt med Biltema bremsene i 10 år, og er fortsatt i live. Jeg syns at det er bedre å ha litt dårligere deler for da tar man litt mer hensyn til det, i stedet å kjøpe det beste og tro at de er bedre enn de egentlig er og havne i grøfta.

 

Hvorfor er du så skråsikker på at de som ga deg den opplysning om Biltemasine bremseklosser har rett?

 

 

Hilsen

Stalji

Lenke til kommentar
Jeg syns at det er bedre å ha litt dårligere deler for da tar man litt mer hensyn til det, i stedet å kjøpe det beste og tro at de er bedre enn de egentlig er og havne i grøfta.

9238811[/snapback]

 

Eller hvorfor ikke la vær å ha bremser på bilen, så kjører du ikke i det heletatt :tease:

 

Endel av delene til biltema har grei kvalitet, drivknuter, hjullager, diverse understell deler har jeg brukt derfra selv, men calipere har de hatt mye tull med, det sa de i butikken når jeg spurte. Er forresten nok av delebutikker som har mye bedre utvalg enn biltema og ikke så ille priser eller. Der får man også ofte delene i esker fra en orginaldel produsent. F.eks skulle mekonomen ha 800kr for samme del som en annen butikk solgte for 300.

Lenke til kommentar
Jeg syns at det er bedre å ha litt dårligere deler for da tar man litt mer hensyn til det, i stedet å kjøpe det beste og tro at de er bedre enn de egentlig er og havne i grøfta.

9238811[/snapback]

 

Eller hvorfor ikke la vær å ha bremser på bilen, så kjører du ikke i det heletatt :tease:

 

9239163[/snapback]

 

Be my guest. Kjør uten bremser du. Gi beskjed når du havner på sykehuset, så jeg kan besøke deg og gi deg en fin og billig gave. (Biltema sine bremseklosser til din bil) :tease:

 

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar
Be my guest. Kjør uten bremser du. Gi beskjed når du havner på sykehuset, så jeg kan besøke deg og gi deg en fin og billig gave. (Biltema sine bremseklosser til din bil) :tease:

 

Staljin

9242006[/snapback]

 

:!: hadde jeg ikke død av ulykken så hadde jeg sikkert død når jeg så en pakke med biltema klosser

Endret av trra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...