Gå til innhold

ukjent partisjoner på dell bærebar


ulv666

Anbefalte innlegg

Jeg måtte formatere maskinen til mine foreldre, men jeg oppdaget litt rare partisjoner på den.

 

I diskbehandling dukker dette opp:

 

C : NTFS (system) 36 GB

: FAT (eisa- konfigarasjon) 78 MB (dukker ikke opp i utforsker)

: FAT (ukjent partisjon) 2,75 GB (dukker ikke opp i utforsker)

 

Jeg får ikke lov til å gi Fat partisjonene stasjon bokstav,skjønner heller ikke helt hvordan jeg skal gjøre de om til NTFS, hvis det er lurt?.

Eneste valget jeg får opp, er om jeg vil slette den.

 

Noen som hvet hva disse partisjonene er til, jeg tenkte at det er backup, for å resette maskinen, men det finnes ikke noe programmer som lar meg gjøre det som jeg kan se. Det eneste som følgte med , var recovery cd,som jeg måtte brenne ut selv fra pc, som har winXP på seg. Men dette er en ren xp plate.

 

noen tanker, på hva dette er, om jeg kan slette, gjøre de om til ntfs??

Endret av ulv666
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

de ter nok en recoverypartisjon som du kan trigge enten med en cd en tastaturkombinasjon eller fra en biosmeny uten at jeg vet det sikkert. Er bare å slette partisjonene på disken og så lage en stor ny en. OBS DU MISTER ALL DATA DA. Er lite poeng å slette og opprette den igjen for å få en disk på 2gb.

Lenke til kommentar

Jeg har vært borti behov for å starte feildiagnosering av maskin ved bestemte hurtigtaster under oppstart. Dette var i forbindelse med kontakt med telefonsupport hos Dell.

 

Mulig dette er avhengig av data på disse ukjente partisjonene, men jeg synes det var merkelig med 2,75 GB til noe slik.

Endret av solboy
Lenke til kommentar

Mange Dell laptoper har noe som heter Media Direct, det gjør at man kan spilla av dvder uten å starte opp Windows. Media Direct bruker som regel en partisjon på rundt 2 GB med en spesiell versjon av Windows installert. Hvis du har sletta partisjonen så vil du finne at Media Direct har sluttet å fungere. Det er mulig å ordne det igjen ved å lage ein ny 2GB partisjon og bruke en Media Direct install cd.

Endret av Almighty_Malachi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...