Gå til innhold

Nokia 6110 Navigator ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nope.. Man betaler ingenting så lenge du bruker det kartet som følger med på minnekortet, så er det ingen årsavgift eller datatrafikk du må betale for.. Om du skal ha sånne tilleggstjenester som fotoboksvarsler osv. så må du betale for det.

9214672[/snapback]

 

 

Det koster penger og bruke gpsen.....

Lenke til kommentar
Nope.. Man betaler ingenting så lenge du bruker det kartet som følger med på minnekortet, så er det ingen årsavgift eller datatrafikk du må betale for.. Om du skal ha sånne tilleggstjenester som fotoboksvarsler osv. så må du betale for det.

9214672[/snapback]

 

 

Det koster penger og bruke gpsen.....

9219472[/snapback]

 

 

Man betaler kun for ekstrafunksjonene som fotoboksvarsler etc... å bruke gpsen med det medfølgende skandinaviske kartet er gratis, i tillegg er stemmeguidinga gratis

Lenke til kommentar
Mener at du genererer datatrafikk når du søker opp en adresse=> at det koster å bruke Route66.

9283601[/snapback]

 

 

koster ikke en dritt å søke heller, telefonen søker fra kartet som er på minnekortet. å bruke gps'en er HELT gratis. vil Du fks oppgradere kartet, kjøpe fotoboksvarsling, må Du betale.. fks fotoboksvarsling er ikke dyrt, og kun engangsbeløp.... Det følger med en cd du kan "kjøpe" kart/tjenester fra. hele skandinavia følger med gratis på tlf.kartet er fra 2006. har brukt gps'en mye selv i danmark og Den er utrolig bra...MIN mening...

 

og telefonen er helt konge ellers også...MIN mening

Lenke til kommentar
Mener at du genererer datatrafikk når du søker opp en adresse=> at det koster å bruke Route66.

9283601[/snapback]

 

 

koster ikke en dritt å søke heller, telefonen søker fra kartet som er på minnekortet. å bruke gps'en er HELT gratis. vil Du fks oppgradere kartet, kjøpe fotoboksvarsling, må Du betale.. fks fotoboksvarsling er ikke dyrt, og kun engangsbeløp.... Det følger med en cd du kan "kjøpe" kart/tjenester fra. hele skandinavia følger med gratis på tlf.kartet er fra 2006. har brukt gps'en mye selv i danmark og Den er utrolig bra...MIN mening...

 

og telefonen er helt konge ellers også...MIN mening

9286046[/snapback]

Ja det er en konge tlf, men noe genererer datatrafikk når du bruker den interne GPS. Jeg har nullstilt datapakke telleren (logg-pakkedata-valg-nullstill tellere-kode=12345) og det genereres inn/ut-trafikk på ca 5 kB hver gang du starter et program som bruker den interne GPS'en. Under selve navigeringen ser det ikke ut til at det genereres datatrafikk. Så det koster en bitteliten dritt å bruke den. Prøv selv.

Lenke til kommentar
Mener at du genererer datatrafikk når du søker opp en adresse=> at det koster å bruke Route66.

9283601[/snapback]

 

 

koster ikke en dritt å søke heller, telefonen søker fra kartet som er på minnekortet. å bruke gps'en er HELT gratis. vil Du fks oppgradere kartet, kjøpe fotoboksvarsling, må Du betale.. fks fotoboksvarsling er ikke dyrt, og kun engangsbeløp.... Det følger med en cd du kan "kjøpe" kart/tjenester fra. hele skandinavia følger med gratis på tlf.kartet er fra 2006. har brukt gps'en mye selv i danmark og Den er utrolig bra...MIN mening...

 

og telefonen er helt konge ellers også...MIN mening

9286046[/snapback]

Ja det er en konge tlf, men noe genererer datatrafikk når du bruker den interne GPS. Jeg har nullstilt datapakke telleren (logg-pakkedata-valg-nullstill tellere-kode=12345) og det genereres inn/ut-trafikk på ca 5 kB hver gang du starter et program som bruker den interne GPS'en. Under selve navigeringen ser det ikke ut til at det genereres datatrafikk. Så det koster en bitteliten dritt å bruke den. Prøv selv.

9292607[/snapback]

 

 

tror deg jeg. men uansett snakker vi mikoskopiske kostnader her som ikke vil vises på en regning......?

Lenke til kommentar

Jeg byttet simkort i telefonen fra Telenor Mobil til One Call (som bruker NetComs nett. Fikk da melding om at gprs-innstillingene ikke stemte. Dette hadde med søking etter satellitter å gjøre, så da bruker den nok litt dataoverføring. Men tror ikke det dreier seg om de store mengdene.

 

Det så ut til at bruk av gprs gjør at telefonen finner satellittene raskere.

Lenke til kommentar
Jeg byttet simkort i telefonen fra Telenor Mobil til One Call (som bruker NetComs nett. Fikk da melding om at gprs-innstillingene ikke stemte. Dette hadde med søking etter satellitter å gjøre, så da bruker den nok litt dataoverføring. Men tror ikke det dreier seg om de store mengdene.

 

Det så ut til at bruk av gprs gjør at telefonen finner satellittene raskere.

9299607[/snapback]

 

 

det kan du slå av vest du starter wayfinder og går på innstillinger og så på tillegg og så på nettverksforbindelse velger du spør alltid,og på den under nettlevrandør velger du ingen.

Lenke til kommentar

Har spurt om dette i en annen tråd, men ikke fått svar:

 

Hva gjør jeg for å oppdatere det snart ett år gamle norden-kartet i 6110? Har vært inne på Route 66 sine sider, men ble ikke klokere, siden det her er snakk om en pakke som ble levert med Nokia 6110.

 

Hadde det vært en pakke jeg hadde kjøpt selv, hadde det nok vært enklere å oppdatere.

Lenke til kommentar
Har spurt om dette i en annen tråd, men ikke fått svar:

 

Hva gjør jeg for å oppdatere det snart ett år gamle norden-kartet i 6110? Har vært inne på Route 66 sine sider, men ble ikke klokere, siden det her er snakk om en pakke som ble levert med Nokia 6110.

 

Hadde det vært en pakke jeg hadde kjøpt selv, hadde det nok vært enklere å oppdatere.

9299695[/snapback]

 

 

Lurer også veldig på dette :hmm: Og har søkt flere plasser på nettet men finner ingen ting

Lenke til kommentar
Har spurt om dette i en annen tråd, men ikke fått svar:

 

Hva gjør jeg for å oppdatere det snart ett år gamle norden-kartet i 6110? Har vært inne på Route 66 sine sider, men ble ikke klokere, siden det her er snakk om en pakke som ble levert med Nokia 6110.

 

Hadde det vært en pakke jeg hadde kjøpt selv, hadde det nok vært enklere å oppdatere.

9299695[/snapback]

 

 

Lurer også veldig på dette :hmm: Og har søkt flere plasser på nettet men finner ingen ting

9303096[/snapback]

 

 

Ikke mye hjelp å finne på Nokias hjemmeside heller. Det er svakt!

 

GPS er jo en viktig grunn til å kjøpe 6110, siden det er svært få mobiler som har dette innebygget og klar til bruk.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...